برپایی نمایشگاه عکس «پارسه سرزمین نوروز» در موزه ملی
برپایی نمایشگاه عکس «پارسه سرزمین نوروز» در موزه ملی
نمایشگاه عکس داریوش محمدخانی با عنوان« پارسه سرزمین نوروز » در موزه ملی برپا می شود.
 
تاريخ : پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۲
به گزارش هنرنیوز، این نمایشگاه به اهتمام کوروش محمدخانی(باستان شناس) و با عکسهایی از داریوش محمدخانی از ۲۴ اسفند ۹۴ الی ۲۵ فروردین ۹۵ در موزه ملی ایران به آدرس خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر برپاست.

علاقه مندان به نمایشگاه عکس آثار تاریخی می توانند از ۸ صبح تا ۱۷ عصر با مراجعه به موزه ملی در ایام نوروز از این نمایشگاه بازدید کنند.

یادآوری می شود مراسم گشایش این نمایشگاه ساعت ۱۳ تا ۱۸ روز دوشنبه ۲۵ اسفند ماه در موزه دوران اسلامی موزه ملی برپا می‌شود.

به گزارش هنرنیوز؛داریوش محمدخانی متولد ۱۳۵۱ در آباده فارس و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد عکاسی از دانشگاه هنر است. این هنرمند مدت ۲۴ سال است که عکاسی می‌کند و سابقه تدریس ۲۰ ساله‌ی عکاسی را در دانشگاه‌های تهران، هنر، آزاد هنر و معماری، شریعتی، رجایی و... دارد.

او تاکنون در بیش از ۱۵۰ نمایشگاه گروهی و بینال‌های عکاسی داخلی و خارجی شرکت کرده است. علاوه بر این، برپایی ۱۲ نمایشگاه انفرادی در ایران، تونس،روسیه ،بلژیک، ترکیه،فرانسه، چین و...، تالیف سه عنوان کتاب سین هستی، تحریف در عکس‌ها و بوطیقای عکاسی و زیر چاپ داشتن سه عنوان ديگر،  نگارش ۱۶ مقاله علمی، تحقیقاتی و ترویجی در فصلنامه‌ها و مجلات هنری و... در کارنامه کاری وی دیده می‌شود و داور بیش از ۲۵ جشنواره داخلی و دانشگاهی بوده است.

محمدخانی مدرس ویژه نقد عکس، نورپردازی صنعتی و پرتره و عکاسی طبیعت و همچنین تدوین کننده دروس عکاسی جهاد دانشگاهی، هنر، تهران و پژوهشکده فرهنگ و هنر  نیز هست.

این مدرس عکاسی، عضو شورای سیاست‌گذاری خانه عکاسان ایران (به مدت ۵ سال)، عضو شورای سیاست‌گذاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور دانشجویان، مشاور و پژوهشگر ارشد شرکت نورنگار و کانون عکس ایران نیز هست.

وی ‌از دانشجویان نمونه کشور مقطع کارشناسی ارشد در سال ۱۳۷۸ بوده و توانسته مدال طلای جشنواره سوره را به دست آورد. وی مدال برنز فینال ششمین جشنواره‌ی ایران را نیز دارا است. و سه ربان آبی، سفید و سیاه را از فدراسیون عکاسی جهانی را كسب کرده است.
کد خبر: 90079
Share/Save/Bookmark