ایوبی «ماهی سیاه کوچولو» را دید/ «محمد»(ص) باز هم اکران نشد
در ششمین روز از سی و سومین جشنواره فیلم فجر چه گذشت؛
ایوبی «ماهی سیاه کوچولو» را دید/ «محمد»(ص) باز هم اکران نشد
جمعه ششمین روز سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر بود؛ در این روز حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی برای بار دوم از کاخ جشنواره بازدید کرد.
 
تاريخ : شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۹
به گزارش هنرنیوز، ایوبی که پیش از این در روز سوم جشنواره در جمع خبرنگاران سینمای رسانه حاضر شده بود، این بار به تماشای فیلم «ماهی سیاه کوچولو» به کارگردانی مجید اسماعیلی و دو فیلم های مستند «آزاد راه» ساخته محسن خان جهانی» و «جای خالی» ساخته کمیل صبحانی نشست.

رئیس سازمان سینمایی سپس در جمع خبرنگاران سینمای مستند را سینمای فرهنگی، فرهیخته وسینمای بسیار مهمی دانست که باید دیده شود؛ به گفته این مقام مسئول امسال مستندهای بخش سینما حقیقت به تدبیر دیده شدن این مستندها، در جدول برنامه ریزی فیلم فجر جای گرفتند که پس از پایان جشنواره درباره آنها نظرسنجی می شود.

اکران فیلم های روز جمعه در کاخ جشنواره با پخش مستند «جای خالی آزادراه» ساخته محسن خانجهانی آغاز شد.

فیلم «ماهی سیاه کوچولو» به کارگردانی مجید اسماعیلی نیز اولین فیلم اکران شده در روز ششم بود که فیلمی به روایت تاریخ معاصر است و مریلا زارعی بازیگر نقش «الفت» در فیلم «شیار ۱۴۳» با نقش آفرینی متفاوتی در این فیلم حضور داشت؛ مریلا زارعی همچنین در نشست پرسش و پاسخ این فیلم با انتقاد از فیلم نامه هایی که فضای محدودی برای زنان در فیلم تصویر می کنند از نویسندگان فیلمنامه های سینمایی درخواست کرد گستره نقش ها را برای زنان سینما ابعاد بهتر و متفاوتی ببخشند و به ظرفیت های این طیف نگاه عمیق تری داشته باشند.

روز ششم جشنواره در برج میلاد با ازدحام جمعیتی که برای دو فیلم «من دیگو مارادونا هستم» و «کوچه بی نام» مواجه بود؛ بهرام توکلی در فیلم «من دیگو مارادونا هستم» به نمایش اثری متفاوت از خود پرداخت که با اقبال مخاطبان و اصحاب رسانه مواجه شد.

«کوچه بی نام» ساخته هاتف علیمردانی نیز که در صدر آرای مردمی قرار دارد نظر منتقدان و اصحاب رسانه را جلب کرد، فیلمی که پیشتر بسیاری از اهالی رسانه منتظر اکران آن بودند.

اما شنیده ها درباره اکران فیلم «محمد (ص» ساخته مجید مجیدی در سانس آزاد روز ششم به حقیقت نپیوست و این فیلم همچنان اکران نشد که توضیح حجت الله ایوبی درباره آن این بود که «منتظر بررسی دقیق تر برای اکران این فیلم هستیم» که گمان می رود نسخه نهایی آن باید توسط جمعی از مراجع عظام مجددا ملاحظه و تایید شود.

ششمین روز از جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره جمعه ای آرام و بی دغدغه بود که به دلیل انتظار جمعی برای اکران فیلم در سانس آزاد و عدم اکران آن، اهالی رسانه، منتقدان و اصحاب سینما به مباحثه و گپ و گفت شبانه در جا به جای سالن همایش های برج میلاد مشغول بودند و فرصتی فراهم شد برای دیدار و گفتگوهای تازه. البته در این میان خبرنگاران همچنان به قوت در جایگاه مخابره اخبار مستقر و مشغول کار و تلاش شبانه روزی بودند.

روز ششم از سی و سومین جشنواره فیلم فجر به دیدن فیلم هایی گذشت که بر خلاف روزهای گذشته ریتم مناسبی داشتند و تقریبا هیچکس در سالن خواب به چشمم نیامد.

م.خ
کد خبر: 79036
Share/Save/Bookmark