حاشیه‌های پنجمین روز جشنواره فیلم فجر
حاشیه‌های پنجمین روز جشنواره فیلم فجر
«روزی روزگاری آبادان» در حالی در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد که بازیگر اصلی آن به دلیل مسافرت در نشست رسانه‌ای فیلم غایب بود و تهیه‌کننده‌اش هم به شایعات کرونایی واکنش نشان داد.
 
تاريخ : شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۵
به گزارش هنرنیوز ، نشست پنجمین روز جشنواره فیلم فجر بیش از روزهای دیگر با سیاست‌ گره خورد. آنجا که خودسوزی شخصیت «روشن» در این فیلم به دلیل مشکلات اقتصادی، از سوی برخی اهالی رسانه نقد عملکرد دولت تعبیر شد اما روح‌الله حجازی کارگردان فیلم تأکید داشت برای مردم فیلم اجتماعی ساخته است، نه فیلمی درباره دولت‌ها.

حجازی در بخشی از سخنان خود به نورپردازی سالن هم انتقاد داشت و عنوان کرد این نور به گونه‌ای است که حس بازجویی به او دست می‌دهد!

او درباره کیفیت ممیزیهای وزارت ارشاد پیرامون موضوع خیانت هم گفت: این سؤال‌ها کمی بودار است.

* نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «روزی روزگاری آبادان» با تقاضای تهیه‌کننده فیلم با یک دقیقه سکوت به احترام علی انصاریان همراه بود. روز گذشته هم مجری نشست رسانه‌ای «مصلحت» چنین درخواستی کرده بود. ابراهیم داروغه‌زاده دبیر پیشین جشنواره فیلم فجر در این باره نوشت: ‏اینجا ایران است و جشنواره فیلم فجر، در فرهنگ ما برای شادی روح عزیز تازه گذشته صلوات و فاتحه طلب می‌کنند نه یک دقیقه سکوت!

پس از سکوت و آرامشی که بر نشست «روزی روزگاری آبادان» حکمفرما شده بود، حمیدرضا آذرنگ کارگردان فیلم با طعمه‌های سیاسی خود این فضا را شکست. او گفت: امروزه خطاهای انسانی بیش از ظرفیت انسانیت رخ می‌دهد و ما چقدر آدم را به‌خاطر کیاست و سیاست و... از دست می‌دهیم.

علی اوجی تهیه‌کننده فیلم هم در بخشی از سخنان خود ابتلایش به بیماری کرونا را تکذیب کرد و گفت این شایعه است. او همچنین درباره غیبت محسن تنابنده توضیح داد که این بازیگر در مسافرت به سر می‌برد و امکان حضور در نشست را نداشت.

فاطمه معتمدآریا هم به درگذشت علی انصاریان و مهرداد میناوند اشاره کرد و گفت: اگر انصاریان زنده بود و من نبودم، شاید مردم اینقدر غمگین نمی‌شدند.

در حالی که جشنواره به نیمه رسیده است، بازرسان معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بار دیگر به شکل سرزده در برج میلاد (کاخ جشنواره) حاضر شدند تا از نزدیک بر روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مقر جشنواره نظارت کنند. آن‌ها پس از نظارت، بار دیگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جشنواره فیلم فجر را تایید کردند.

در پایان روز پنجم جشنواره (پنج‌شنبه ۱۶ بهمن)، شیشلیک با ۱۴۶۳٨ بلیت فروش‌رفته، ابلق با ۱۳۹۶۶ بلیت فروش‌رفته و «بی همه چیز» با ۱۲۹۲۳ بلیت فروش‌رفته در صدر پرمخاطب‌ترین فیلم‌های این دوره جشنواره قرار دارند.

به نقل از فارس ،این سه فیلم در آرای مردمی هم پیشتاز هستند.
کد خبر: 98396
Share/Save/Bookmark