نمایش «هیس! ...» به همراه سخنرانی «پوران درخشنده»
در دانشگاه «مونش» ملبورن صورت گرفت؛
نمایش «هیس! ...» به همراه سخنرانی «پوران درخشنده»
فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی «پوران درخشنده» و با حضور این فیلمساز ایرانی در کنفرانس بین‌المللی دانشگاه «مونش» ملبورن به نمایش درمی‌آید.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۹
فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی «پوران درخشنده» در جدیدترین حضور بین‌المللی خود، ساعت ۳۰/۹ قبل از ظهر روز شنبه ۲۳ اسفندماه جاری (۱۴ مارس ۲۰۱۵) در کنار سخنرانی این فیلمساز ایرانی در نخستین کنفرانس بین‌المللی دانشگاه «مونش» Monash ملبورن در کشور استرالیا روی پرده می‌رود.

این کنفرانس بین‌المللی با حمایت مؤسسه آسیایی «مونش» و جامعه ایرانیان مقیم استرالیا، برای اولین بار در این کشور با تمرکز بر غرب و آسیای مرکزی و پناهجویان خارجی و با حضور و سخنرانی چهره‌های برجسته و معتبر بین‌المللی از جمله؛ «پوران درخشنده» کارگردان سرشناس ایرانی، «غسان هیگ» متفکر تحسین‌شده بین‌المللی، «آرنولد زابل» فعال حقوق بشر، «جورج گتیوس» از بنیان‌گذاران خانه زرد در سیدنی و جلال‌آباد و چندین شخصیت دیگر در روز شنبه ۲۳ اسفندماه جاری (۱۴ مارس ۲۰۱۵) و روز دوشنبه ۲۵ اسفندماه جاری (۱۶ مارس ۲۰۱۵) در دانشکده کاولفید در دانشگاه «مونش» ملبورن در کشور استرالیا برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» قبل از این نیز، با حضور و سخنرانی «پوران درخشنده» در چندین دانشگاه داخلی و خارجی و مراکز فرهنگی از جمله؛ در بخش «زنان در میدل ایست» در دانشگاه برکلی آمریکا، دانشگاه «فنی خاورمیانه» آنکارا در ترکیه، دانشگاه «یو.سی.ال.ای» در آمریکا، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه شیراز، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی تهران، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دانشگاه بابلسر و دانشگاه آزاد اسلامی کرج به نمایش درآمده بود.

این فیلم در آخرین نمایش بین‌المللی خود و با حضور «پوران درخشنده» در بخش رقابتی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مالاتیا MALATYA در شهر مالاتیا در کشور ترکیه به نمایش درآمد و مورد استقبال تماشاگران حاضر در این جشنواره و همچنین زنان خانه‌دار شهر مالاتیا قرار گرفت.

این جشنواره با حضور بیش از ۱۰۰ فیلم بلند سینمایی، کوتاه داستانی، مستند و تجربی از کارگردانان کشورهای مختلف جهان در چندین بخش رقابتی و غیررقابتی در روزهای ۳۰ آبان ماه تا ۶ آذرماه امسال (۲۱ تا ۲۷ نوامبر ۲۰۱۴) در شهر تاریخی و فرهنگی مالاتیا در کشور ترکیه برگزار شد.
کد خبر: 79793
Share/Save/Bookmark