رادیو با ۷۴ ویژه برنامه به‌استقبال شب یلدا می‌رود
رادیو با ۷۴ ویژه برنامه به‌استقبال شب یلدا می‌رود
معاونت صدای سازمان صداوسیما با معرفی برنامه‌های مختلف رادیو در شب یلدا از تولید و آماده‌سازی ۷۴ برنامه ویژه این آیین در مدت زمان ۶۶ ساعت خبر داد.
 
تاريخ : جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۸
به گزارش هنرنیوز و به نقل از روابط عمومی معاونت صدای سازمان صداوسیما، شبکه‌های رادیویی در مجموع با ۷۴ برنامه، ۴۱عنوان و به مدت ۶۶ ساعت به موضوع «شب یلدا» می‌پردازند که از این میزان برنامه، ۱۶ برنامه در قالب ۱۴ عنوان و به مدت ۳۸ ساعت به صورت ویژه خواهد بود.

در توضیحات تکمیلی گزارش ارسال شده از سوی معاونت صدا آمده است:

«شب یلدا یکی از قدیمی‌ترین رسوم کهن مردمان ایران زمین است که امروزه به سرمایه‌ای اجتماعی برای در کنار هم بودن خانواده‌ها مبدل شده‌است، حضور اعضای خانواده در کنار بزرگ‌ترها و گفتگو درباره گذشته ،آداب و سنن پیشینیان در کنار تفأل به حافظ ، شاهنامه‌خوانی و داستان‌سرایی برای کودکان بر غنای فرهنگی شب پایانی پاییز، افزوده است.

بی‌شک رسانه‌های جمعی سعی می‌کنند تا با معرفی و استفاده صحیح از این سنت دیرینه، برای افزایش صمیمت و در کنار هم‌بودن خانواده‌ها تلاش کنند. رادیو نیز از این قاعده مستثنی نیست و سعی خواهد کرد تا با ایجاد لحظاتی شاد و مفرح، همراه با آگاهی‌بخشی از داشته های فرهنگی ایرانیان برای تقویت این سرمایه اجتماعی مردم ایران، بهره گیرد.

مهمترین موضوعات اشاره شده در برنامه‌های شبکه‌های رادیویی بیان رسم و رسوم شب یلدا از دیرباز تاکنون، ترویج فرهنگ زیبای صله رحم، تأثیر دورهم بودن، همدلی و جمع‌های صمیمی خانوادگی و دوری از فضای مجازی، یاد کردن از نیازمندان، احسان و نیکی در حق هم نوعان، اهمیت خانواده و استحکام آن در فرهنگ ایرانی از دیرباز تا کنون و ترویج فرهنگ صرفه جویی است.»
کد خبر: 97802
Share/Save/Bookmark