۳ کارگردان یزدی نامزد ۸ سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شدند
با نزدیک شدن به روز پایانی ماراتن سینمای ایران
۳ کارگردان یزدی نامزد ۸ سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شدند
با نزدیک شدن به روز پایانی ماراتن سینمای ایران، دبیرخانه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در حالی اسامی نامزدهای دریافت سیمرغ امسال را اعلام کرد که فیلم‌های کارگردانان یزدی نامزد هشت سیمرغ شدند.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۳

به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، فیلم‌های سینمایی «خانه‌ای کنار ابرها» به کارگردانی سید جلال دهقانی‌اشکذری، «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار و «شیفتگی» ساخته علی زمانی‌عصمتی از جمله آثار فیلمسازان یزدی است که در بزرگترین رویداد سینمایی کشور حضور دارند.
بر اساس اعلام دبیرخانه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، فیلم «شیار ۱۴۳» در پنج بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین است که به ترتیب سودابه خسروی برای بهترین چهره‌پردازی، کامران کیان ارثی بهترین صدابردار، آرش قاسمی صداگذار، برای بهترین صدای فیلم، فرید سعادتمند برای بهترین موسیقی متن و مریلا زارعی برای بهترین بازیگر نقش اول زن نامزد دریافت سیمرغ بلورین هستند.
«شیار ۱۴۳» به تهیه‌کنندگی ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی همچنین نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم است.
فیلم سینمایی «خانه‌ای کنار ابرها» به کارگردانی سید جلال دهقانی اشکذری و تهیه کنندگی روح‌الله برادری که در بخش نگاه نو این جشنواره شرکت کرده نیز نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه این جشنواره است.
رویا تیموریان هم برای بازی در فیلم «شیفتگی» به کارگردانی علی زمانی‌عصمتی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن است.
آخرین فیلم سید جلال دهقانی‌اشکذری قبل از فیلم سینمایی «خانه‌ای کنار ابرها»، فیلم «مسابقه» بود که توسط حوزه هنری یزد و به تهیه‌کنندگی سید ناصر امامی‌میبدی ساخته شده است.

کد خبر: 69182
Share/Save/Bookmark