پچپچه‌های در گوشی میراث فرهنگی خوزستان+ اصلاحیه
پچپچه‌های در گوشی میراث فرهنگی خوزستان+ اصلاحیه
در حالی دومین ماه بهاری سال ۹۵ آغاز می‌شود که به نظر می رسد میراث فرهنگی خوزستان به زودی دچار تحولاتی خواهد شد.
 
تاريخ : دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۱
به گزارش هنرنیوز؛ نهم آبان سال ۹۴ بود که خسرو نشان به جای افشین حیدری از سوی مسعود سلطانی‌فربه سمت ریاست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان برگزیده شد.

به همراه این تغییرات در حوزه ریاست؛ امیرعباس کاویانی از سمت معاون صنایع دستی به معاون توسعه مدیریت این سازمان تغییر پست داد و نسرین غزنوی معاون صنایع دستی خوزستان شد.

اینک در ابتدای سال ۹۵ طبق خبرهای واصله عاطفه رشنویی –معاون میراث فرهنگی خوزستان- نیز سمت خود را به محمد حسین ارسطوزاده- مدیرفعلی پایگاه جهانی شوش- واگذار خواهد کرد.

خبرنگار هنرنیوز در تماس تلفنی با رشنویی صحت و سقم ماجرا را جویا شد که وی با اعلام این خبر که فعلاً در سمت خود باقی است، گفت: من پیش از این ابراز تمایل خود را برای رفتن از معاونت به آقای نشان اعلام کرده‌ام اما تصمیم‌گیری نهایی با ایشان است. در ضمن برای تأیید انتخاب شخص دیگری برای پست معاونت باید با رییس سازمان صحبت کنید.»

خبرنگار هنرنیوز تا هنگام انتشار این خبر هنوز موفق به برقراری ارتباط تلفنی با رییس میراث فرهنگی خوزستان نشده است.

همچنین گفته می‌شود که ایوب سلطانی که سرپرست اداره کل اندیکا و ایذه است قرار است مدیر پایگاه آیاپیر ایذه نیز باشد. عبدالرضا پیمانی قرار است به جای سید محسن حسینی مسئول امور پایگاه های خوزستان شود و احمدزاده شوهانی مدیرپایگاه ایوان کرخه و خانم نگین میری مدیر پایگاه جندی شاپور دزفول شوند.

فرهاد عزیزی – مدیر کل امورپایگاه‌های کشور- ضمن تأیید سمت جدید ایوب سلطانی برای سرپرستی پایگاه ایذه و ابلاغ حکم وی توضیح داد: در مورد سایر تغییرات اطلاعی ندارم. در ضمن هر شخصی که قرار است مدیر پایگاهی شود اولاً باید با او مصاحبه شود و صلاحیت علمی وی تأیید شود سپس بنده به عنوان مدیرکل امور پایگاه‌ها سمت ایشان را تأیید کنم و بعد حکم سمت آنها صادر شود.

وی ادامه داد: در ضمن ما برای هیچ استانی مسوول امور پایگاه‌ها نداریم. هر مدیرپایگاهی مسوول امور خودش است اما یک پست با عنوان " کارشناس مسوول هماهنگی امور پایگاه‌ها " در تمامی اداره کل‌ها وجود دارد که قبلاً برای پایگاه‌ها یک ساختاری تعریف شد که یک کارشناس مسوول نیاز داشت.

به گزارش هنرنیوز؛ چند ساعت پس از انتشار این خبر  سید محسن حسینی که پیشتر برقراری ارتباط تلفنی با وی میسر نشده بود، در تماس تلفنی خواستار ارائه توضیحات تکمیلی درباره این خبر شد.

وی در این باره بیان کرد: پست سازمانی اینجانب رئیس گروه حفظ احیا بافتها و محوطه های تاریخی است و در سال ۹۴ از طرف مدیر وقت ابلاغی مبنی بر مدیر امور پایگاههای استان برای من بدون اطلاعم صادر شد که اینجانب بعد از گذشت حدود سه الی چهار ماه از ابلاغ صادر شده استعفای خود را به ایشان دادم چون حکم صادر شده جايگاه اداری و سازمانی نداشت.

او با تأیید صحبتهای مدیر کل امور پایگاه ها افزود:  صحبتهای آقای عزیزی که در استانها پست مدیریت امور پایگاه وجود ندارد کاملاً صحیح است و  فقط پست کارشناس امور پایگاهها وجود دارد که این پست هم متعلق به آقای پیمانی است.  پست سازمانی بنده هم رییس گروه حفظ احیا بافتها و محوطه های تاریخی است و بنده در پست خود مشغول به کار هستم و هیچ تغییر و تحولی قرار نیست صورت بگیرد و هر کسی در پست خود طبق قانون باید مشغول باشد.

همچنین نگین میری – باستان‌شناس و عضو هیأت علمی دانشگاه - هم در تماس تلفنی با خبرنگار هنرنیوز توضیح داد: پژوهشکده باستان شناسی با توجه به سوابق پژوهشی و علمی ام در حوزه باستانشناسی ساسانی از من خواسته تا یک طرح پژوهشی برای منطقه جندی‌شاپور ارائه بدهم . همچنین باید یادآور شوم که تا کنون از من خواسته نشده که یک سمت رسمی اداری - اجرایی در جندی شاپور داشته باشم.

کد خبر: 91079
Share/Save/Bookmark