مسئولان مراقب لطمات تغییرات پی در پی «سازمان میراث فرهنگی» باشند
محمد حسن محب علی:
مسئولان مراقب لطمات تغییرات پی در پی «سازمان میراث فرهنگی» باشند
یک پیشکسوت مرمت و حفاظت گفت: من در ارتباط با ریاست «مسعود سلطانی فر» در این سازمان نظر خاصی ندارم.آشنایی هم با ایشان ندارم که به خواهم اکنون نظری بدهم.اما آنچه واضح است ایشان یک فرد سیاسی است و سیاسی بودن سازمان همان چیزی است که باعث شد میراث فرهنگی از آن بیشترین ضربه را بخورد.
 
تاريخ : شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۱
«محمد‌حسن محبعلی» درباره استعفای نجفی و آسیب‌های آن به خبرنگار هنرنیوز گفت: استعفای پی در پی در سازمان میراث فرهنگی می‌تواند به ضرر این سازمان و میراث فرهنگی کشور باشد. چرا که این سازمان یک نهاد کاملاً تخصصی است. هر فردی که وارد آن می شود دست کم باید چهار سال در سازمان کار کند تا با ساز ‌و‌ کار آن آشنایی پیدا کند حال اگر فردی که تخصصی در این حوزه ندارد برای نشستن بر مسند ریاست آن انتخاب شود می‌تواند سازمان را ۴ سال به عقب باز گرداند.هرچند که او انسان خوب و مدیر قابلی باشد.

این پیشکسوت حفاظت و مرمت بیان کرد:از آنجایی که «سازمان میراث فرهنگی» یک سازمان تخصصی است فردی که برای نشستن بر مسند ریاست این سازمان انتخاب می‌شود باید دانش این حوزه را داشته باشد. به عقیده من «مهدی حجت» می‌توانست رییس جدید این سازمان باشد حال که این چنین نشد ماندن او می‌تواند به بهبود اوضاع کنونی سازمان کمک کند.

محبعلی در ادامه درباره ماندن مهدی حجت در این سازمان گفت: بدون شک ماندن او در سازمان می‌تواند برای اوضاع کنونی آن مفید باشد حتی به عقیده من باید خود «مهدی حجت» می‌توانست به جای آقای نجفی ریاست این سازمان را بر عهده گیرد زیرا او فردی مسئول و آشنا به این حوزه است.

این کارشناس مرمت گفت: من در ارتباط با ریاست «مسعود سلطانی فر» در این سازمان نظر خاصی ندارم.آشنایی هم با ایشان ندارم که به خواهم اکنون نظری بدهم.اما آنچه واضح است ایشان یک فرد سیاسی است و سیاسی بودن سازمان همان چیزی است که باعث شد میراث فرهنگی از آن بیشترین ضربه را بخورد.

او در پایان تأکید کرد: به نظرم برای جلوگیری از تغییرات پی در پی باید ساختار اداری سازمان میراث فرهنگی را به وزارت خانه تبدیل کرد تا این سازمان اینقدر از بی‌ثباتی مدیریتی رنج نبرد و مسئولان از این طریق پاسخگو باشند و شاید همین امر سبب شود تا از متخصصان و اهل فن در این حوزه استفاده شود چرا که بعید می‌دانم در هیچ سازمان یا وزارتخانه‌ای اینقدر تغییر مدیریت رخ داده باشد و اینقدر نامتخصص بر مسند مسئولیت نشسته باشند.
کد خبر: 68868
Share/Save/Bookmark