انتشارات توس در بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران شرکت نمی کند
مدیر انتشارات توس در گفتگو با هنرنیوز خبر داد؛
انتشارات توس در بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران شرکت نمی کند
محسن باقر زاده مدیر انتشارات توس گفت: انتشارات توس امسال در بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب شرکت نخواهد کرد.
 
تاريخ : شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۴


باقر زاده در گفتگو با خبرنگار گروه کتاب هنرنیوز ضمن اشاره به عدم حضور این انتشارات در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اعلام داشت: انتشارات توس امسال در این دوره از نمایشگاه کتاب ثبت نام نکرده است و در این نمایشگاه حضور نخواهد داشت.
مدیر انتشارات توس در توضیح این مطلب به گفتن عبارت «توضیح اضافه ای وجود ندارد» بسنده نمود.
گفتنی است انتشارات توس در موسسه انتشاراتی توس به سال ۱۳۴۰ در مشهد پاگرفت . نخستین اثر منتشر شده از سوی این موسسه شعر امروز خراسان نام داشت. پس از چندی کتاب‌فروشی توس نیز به سال ۱۳۵۰ در مقابل دانشگاه افتتاح شد. بیشترین فعالیت انتشاراتی این موسسه در زمینه‌های ایران‌شناسی، ادبیات، تاریخ و فرهنگ ایران صورت گرفته‌است.
محسن باقر زاده می نویسد: «پس از انتشار دادن سه كتاب ديگر در مشهد، به اضطرار و به لحاظ پاره اى مشكلات و مصالح كار، فعاليت فرهنگى خود را در ۱۳۴۳ ضمن همكارى با زنده نام دكتر پرويز ناتل خانلرى در انتشارات بنياد فرهنگ ايران در تهران پى گرفتم. فعاليت در بنياد فرهنگ ايران، مرا بيش از پيش به تاريخ و فرهنگ ايران زمين آشنا و علاقه مند كرد و زمينه اى شد براى ديدار و آشنايى با فضلا و نويسندگان تراز اول و مستشرفين در كنگره هاى ساليانه ايران شناسى. پس از چندى كتاب فروشى توس نيز به سال ۱۳۵۰ در مقابل دانشگاه افتتاح شد . بيشترين فعاليت انتشاراتى اين موسسه در زمينه هاى ايران شناسى و تاريخ و فرهنگ ايران صورت گرفته است و از دير باز كتابخانه هاى مختلف كشورهاى اروپايى به قصد تامين مراجع فارسى خود به اين موسسه سفارش داده و مى دهند.»
این ناشر تا کنون کتب مهم و متعددی را در زمینه های گوناگون فرهنگی از جمله «یونانیان و بربرها» دوره پانزده جلدی امیرمهدی بدیع، «حالات عشق مجنون» جلال ستاری، «فرهنگ ادبیات فارسی» زهرا خانلری، «موسیقی و تئاتردر هرات» نجم الدین سلجوقی، «فرهنگ ایرانی پیش از اسلام» محمد محمدی ملایری و... منتشر شده است.

کد خبر: 39338
Share/Save/Bookmark