تبیین وضعیت آموزش نیروی انسانی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای در کشور
توسط معاونت حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اجرایی شد؛
تبیین وضعیت آموزش نیروی انسانی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای در کشور
وضعیت تربیت نیروی انسانی بازی‌های رایانه‌ای در کشور و چشم‌انداز مطلوب این صنعت برای دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تبیین شد.
 
تاريخ : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۹
به گزارش هنرنیوز ، هادی جعفری منفرد، معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ضمن اعلام این خبر افزود: برنامه ملی بازی‌های رایانه‌ای مصوب شورای عالی فضای مجازی فرصت مطلوبی را در جهت هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف کشور با محوریت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای فراهم کرده است.

وی افزود: از جمله مهم‌ترین این هم‌افزایی‌ها دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است که بنیاد علاوه بر برنامه‌هایی همچون تجهیز آزمایشگاه بازی دانشگاه‌های برتر به عنوان قطب‌های بازی‌سازی، حمایت از برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای را نیز در دستور کار دارد.

در این خصوص معاونت حمایت بنیاد با توجه به فرا رسیدن هفته پژوهش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اقدام به برگزاری کارگاه‌ها، سخنرانی‌ها و نشست‌هایی را نموده است. این کارگاه‌ها در مراکز برتر دانشگاه آزاد اسلامی در حال اجرا و برگزاری است. ما معتقد هستیم یکی از روش‌های موثر در راستای تبیین برنامه تربیت نیروی انسانی، برگزاری جلسات توجیهی و کارگاه‌ها در دانشگاه‌های برتر کشور به منظور آشنا نمودن اساتید و دانشجویان با این مقوله است.

همچنین دکتر محمدحسین رضوانی، مسئول ارتباطات دانشگاهی بنیاد در این خصوص افزود: برنامه‌های بنیاد برای هفته پژوهش در سطح دانشگاه‌های آزاد با اجرای سخنرانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال آغاز گردیده است. در این نشست به تبیین وضعیت موجود نیروی انسانی در صنعت بازی‌سازی پرداخته شد و سپس چشم‌انداز مطلوب در افق ۱۴۰۴ که مستلزم تربیت حدود ده هزار نیروی حرفه‌ای بازی‌ساز در کشور است برای اساتید و دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه تبیین گردید.

رضوانی افزود: از دیگر برنامه‌هایی که بنیاد در هفته پژوهش برگزار خواهد کرد می‌توان به برگزاری یک کارگاه آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب اشاره کرد که با موضوع مدیریت تیم‌های بازی‌سازی و چالش‌های آن برگزار خواهد گردید. همچنین یک دوره کارگاه آموزشی موتور بازی‌سازی یونیتی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین توسط دانشکده برق و کامپیوتر این دانشگاه در هفته پژوهش برگزار خواهد گردید.
کد خبر: 93608
Share/Save/Bookmark