«محمدمهدی دادمان» نیروی جوان علاقمندی است که حضورش می‌تواند مثمرثمر باشد
«محمدمهدی دادمان» نیروی جوان علاقمندی است که حضورش می‌تواند مثمرثمر باشد
 
تاريخ : سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۷

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری از دغدغه‌مندی محمدمهدی دادمان رئیس جدید حوزه هنری در عرصه تجسمی سخن گفت و نسبت به تحقق اهداف در این زمینه ابراز امیدواری کرد.

به گزارش هنرنیوز، سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و هنرمند طراح و کاریکاتوریست درباره انتصاب محمدمهدی دادمان به ریاست حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مهر گفت: قبل از اینکه درباره آقای دادمان صحبت کنم، جا دارد از تلاش‌های آقای مؤمنی شریف قدردانی کنم. از زمانی که بنده به حوزه هنری آمدم وی به شکل جدی حامی ما بود و کارهایی که در حوزه تجسمی در حوزه به سرانجام رسید، به دلیل توجه ایشان بود. آقای دادمان هم فرزند شهید است و با توجه به شناختی که در چندین جلسه از او پیدا کردم، جوانی بسیار توانمند و علاقمند به مباحث فرهنگی هنری است.

وی بیان کرد: زمانی که ایشان، هنوز قائم مقام حجت‌الاسلام قمی بود، درخواست دادم تا جلسه‌ای را پیرامون مباحث حوزه تجسمی داشته باشیم اما او به هیچ وجه نپذیرفت که من نزدش بروم و جالب این بود که خودش به حوزه آمد به همین دلیل خیلی انسان وارسته‌ای است.

شجاعی طباطبایی به برخی مباحث مدنظر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری که درباره آنها با محمدمهدی دادمان صحبت کرده بود، اشاره کرد و گفت: موزه هنر انقلاب اسلامی یکی از مباحثی بود که با آقای دادمان درباره راه‌اندازی آن صحبت کردم. در این ارتباط طرحی برای این موزه آماده کردم که طرحی شبیه به «موزه هولوکاست» در برلین بود و در آن به جزئیاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، اشاره کردم.

وی همچنین به نبود مجله‌ای با عنوان «هنرهای تجسمی» که مخاطب عام را هدف قرار دهد، اشاره کرد و افزود: در حوزه هنری ما حدود ۱۴ رشته در حوزه تجسمی داریم که هر هفته با انبوهی از اخبار روبرو هستیم و ما به واسطه اینکه با ۳۰ استان در ارتباط هستیم، با هنرمندان ارتباط تنگاتنگی داریم. این مجله تخصصی اتفاقاً مسیری است تا سطح سواد هنری مردم نیز به عنوان جامعه هدف بالا برود و این یکی از نیازهای اساسی ما در حوزه هنری به حساب می‌آید.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی تاکید کرد: موضوع انتشار مجله «هنرهای تجسمی» را با محسن مؤمنی شریف مطرح کرده بودم و امیدوارم با حضور آقای دادمان، این موضوع هم به نتیجه برسد. در این ارتباط جای نشریه تجسمی در حوزه انقلاب و رویش‌های انقلابی و نشریه‌ای مختص به کاریکاتور نیز خالی است که جز اولویت‌های ما در مرکز هنرهای تجسمی است و امیدوارم این موضوع نیز به نتایج خوبی برسد.

وی گفت: محمدمهدی دادمان به اعتقاد من، نیروی جوان علاقمندی است که حضورش می‌تواند مثمرثمر باشد. بنای ما در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در سال جدید، بر هم‌افزایی بود و بنا داریم که با توجه به نیرو، توانایی و سابقه آقای دادمان و ارتباطش با ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، این هدف را در این عرصه به سرانجام برسانیم.

شجاعی طباطبایی در پاسخ به اینکه محمدمهدی دادمان با توجه به اینکه جوان است، چقدر می‌تواند زمینه‌ساز حضور جوانان انقلابی در حوزه هنری شود، گفت: به واسطه علاقمندی‌ها و انگیزه بسیار بالایی که در او دیدم، مطمئنم که در این حوزه نیز مثبت ظاهر خواهد شد.

وی، «فروش آثار هنری» را از دیگر مباحثی که در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، اولویت به حساب می‌آید، برشمرد و بیان کرد: یکی از دغدغه‌های محمدمهدی دادمان در عرصه تجسمی که پیش‌تر با آن آشنا شدم، فروش آثار هنری است همچنان که وقتی اوایل امسال آثار هنری را برای فروش گذاشته بودیم، ایشان جزو اولین افرادی بود که تعدادی از آثار را خریداری کرد و این نشان از دغدغه‌مندی او در عرصه تجسمی است.

شجاعی طباطبایی در پایان گفت: تصور من این است که شرایطی رقم بخورد تا ما در حوزه تجسمی علیرغم مشکلات موجود، بتوانیم شرایط برای هم‌افزایی با دیگر نهادها و سازمان‌ها را فراهم کنیم؛ به این معنی که هم ما نیازهای فرهنگی هنری آن‌ها را مرتفع کنیم و هم آنها برخی مشکلات ما را حل کنند.
تهیه و تنظیم : هانیه فیوضی
کد خبر: 98027
Share/Save/Bookmark