بازنمایی تاریخ قشم در فیلم سینمایی مانی حقیقی
دوم بهمن کلید خورد
بازنمایی تاریخ قشم در فیلم سینمایی مانی حقیقی
در فیلم تازه مانی حقیقی برای اولین بار زلزله در قالب جلوه‌های ویژه میدانی به تصویر کشیده شده و وی ساخت این فیلم را این هفته به پایان می‌برد.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۶

به گزارش هنرنیوز، فیلم سینمایی «شن، جن، ین» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی مانی حقیقی و مدیریت فیلمبرداری هومن بهمنش دوم بهمن در جزیره قشم کلید خورد.
حقیقی ترکیبی از بازیگران جدید، چهره‌های تئاتر و نابازیگران را در پنجمین فیلمش به بازی گرفته است.
امير جديدی، همايون غنی‌زاده و احسان گودرزی نقش‌های اصلی این فیلم را بازی می‌کنند و نادر فلاح نیز از دیگر بازیگران اثر است. ضمن اینکه برخی از بازیگران تئاتر بندرعباس و بازیگران بومی نیز در این اثر حضور دارند.
لوکيشن‌های اصلی این فیلم مربوط به مناطق بکر جزيره قشم است و بخش‌هايی از این فيلم نیز در تهران فيلمبرداری می‌شود.
«شن، جن، ين» پس از حدود ۴۵ روز فیلمبرداری ۱۸ تا ۲۰ اسفند به پایان مرحله ضبط می‌رسد و مراحل فنی آن پیگیری خواهد شد.
پس از «آبادان»، «کارگران مشغول کارند»، «کنعان» و «پذيرايی ساده»، حقیقی پروانه ساخت فیلم جدید خود را آذر ماه امسال دریافت کرد.
این فیلم به تاریخ ۹۰ تا ۱۰۰ ساله قشم می‌پردازد و جلوه‌های میدانی ویژه‌ای دارد. از جمله در این فیلم برای اولین بار در سینما، شکاف زمین بر اثر زلزله اجرا شده است و همچنین در یکی از صحنه‌های فیلم، کارگری که مشغول به کندن چاه است، غیب می‌شود و در زمین فرو می‌رود. انفجار قوی داخل چاه از جمله دیگر جلوه‌های ویژه این اثر است که هنوز ضبط نشده است. گویا «شن، جن، ین» نام منطقه‌ای در قشم است و ماجرای آن به قبرستان قدیمی مربوط است که اعلام شده نباید کسی در آن خاک شود اما با زیر پا گذاشتن این قانون و اقدام برای دفن کردن یک مرده، براساس طلسمی که وجود دارد، زلزله‌ای در این منطقه رخ می‌دهد...
هومن بهمنش مدیر فیلمبرداری، امیرحسین قدسی طراح صحنه و لباس، مهرداد میرکیانی طراح گریم، مجید کریمی مدیر تولید و رضا ترکمان جلوه‌های ویژه میدانی این اثر است. همچنین جعفر ریاضی مهر دستیار جلوه‌های ویژه سینما در ابتدای ضبط این فیلم در اثر سانحه تصادف جان خود را از دست داد.

کد خبر: 79794
Share/Save/Bookmark