آمادگی شبانه روزی سامانه ملی راهیان نور به زائرین / مهیا بودن امکانات برای حضور گروههای خبری
در نشست خبری راهیان نور عنوان شد؛
آمادگی شبانه روزی سامانه ملی راهیان نور به زائرین / مهیا بودن امکانات برای حضور گروههای خبری
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در پاسخ به سوال هنرنیوز خبر داد امکان حضور گروههای خبری در تمام مناطق راهیان نور فراهم است
 
تاريخ : چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۷
به گزارش خبرنگار هرنیوز ، نشست خبری سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور صبح امروز سه شنبه با موضوع تشریح برنامه‌های راهیان نور غرب و شمال ‌غرب در سال 1395 برگزار شد گفت: دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری از راهیان نور به عنوان یک معجزه یاد می‌کند، گفت: این قدرت عظیم درحال توسعه بوده و جوانان ما با حضور در مناطق عملیاتی‌با رزمندگان انس می‌گیرند.

وی با بیان راهیان نور فرصتی غنیمتی که برای جوانانی که این دوران را درک نکردند است تا جوانان شاهد تلاشها و مجاهدت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس باشند تصریح کرد: انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف خود نیازمند تربیت جوانان است که پرچم این انقلاب را به دوش بگیرند.

سردار ادیبی افزود: دفاع مقدس جوانان مومنی تشکیل دادند که در عین مظلومیت در آن دوران جنگ را به پیروزی رساندند که سر منشاء تحولات حال حاضر بوده و قدرتی که نظام جمهوری اسلامی در داخل و در سطح جهانی دارد که به الگوی ملتهای آزاده تبدیل شده ناشی از قدرت رزمندگان دفاع مقدس است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری از راهیان نور به عنوان یک معجزه یاد می‌کند، گفت: این قدرت عظیم درحال توسعه بوده و جوانان ما با حضور در مناطق عملیاتی‌با رزمندگان انس می‌گیرند.

سردار ادیبی اظهار داشت: اداره ستاد راهیان نور، ناشی از اداره ابتدایی ملت ایران است که به صورت خودجوش این حرکت عظیم را شکل داده‌اند و بقیه دست‌اندرکاران و مسئولین خود را برای تقویت این مسیر عظیم آماده کرده‌اند و این حرکت عظیم یک اقبال عمومی است و حرکت عظیم راهیان نور سبب توسعه فرهنگ عمومی کشور شده است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور افزود: اردوی راهیان نور غرب و شمال‌غرب از 9 اردیبهشت با گرامیداشت آزادسازی ارتفاعات بازی‌دراز با حضور بالغ بر 25 هزار نفر از مردم از سراسر کشور در سالروز این عملیات برای صعود به این قله حضور آغاز شد که این موضوع نشان دهنده این موضوعات محوری برای مردم مهم است.

سردار ادیبی در ادامه تصریح کرد: در غرب و شمال‌غرب به دنبال برجسته کردن مجاهدت‌های مردم این منطقه هستیم که در آن زمان با تشکیل نیروهای پیشمرگ کُرد مسلمان و همراهی با نیروهای‌مسلح یک جنگ ترکیبی را انجام دادند که موجب شکست دشمن شد و تلاشهای مردم در این زمینه در جبهه غرب و شمال‌غرب از اهمیت فوق‌العاده برخوردار است و ریشه‌های امنیت حال حاضر در غرب و شمال‌غرب کشور ناشی از بنیان نهادن این پایه با اندیشه متعالی در نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه 80 درصد از زائران راهیان نور را جوانان 15 تا 35 سال تشکیل می‌دهند، افزود: این حرکت عظیم یک امر فوق‌العاده‌ای است که جوانان برای انس با شهدا به صورت داوطلبانه در مناطق عملیاتی حاضر می‌شوند که سبب پرورش خود به خودی جوانان می‌شود.

دبیر ستاد مرکز راهیان نور در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که از تسهیلات برای حضور خبرنگاران در مناطق راهیان نور پرسید گفت: امکان حضور گروههای خبری در تمام مناطق راهیان نور فراهم است.

وی در پاسخ به سوال سوال دوم خبرنگار هنرنیوز که در مورد اقدامات زیرساخت های اسکان برای مسافرین راهیان نور گفت در 29 تیرماه در یادمان شهدای سیرانبند و بولحسن و با همکاری دولت و وزارتخانه‌های معین مناطق در یادمان یادمان شهدای مرصاد و یادمان شهدای بازی‌دراز و گیلانغرب شاهد افتتاح پروژه های زیرساختی خواهیم بود که این پروژه ها از برکات سفر استانی مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است.

سردار ادیبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خطر تحریف و فراموشی راهیان نور که یکی از آسیبهای جدی این حوزه است، گفت: در 4 محور عملیاتی جنوب، غرب، شمال‌غرب و خلیج فارس با سیاستهای مشخص در حال خدمت و دنبال کردن این راه هستیم که مردم با حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس با درسها و آموزه‌های دفاع مقدس آشنا شوند.

سردار ادیبی با اشاره به آمادگی 16 یادمان در 4 استان آذربایجان غربی، کردستان، ایلام و کرمانشاه گفت: اقدامات فرهنگی و تمهیدات لازم در منطقه عملیاتی برای آشنایی مردم با یادمان‌ها و خدمت‌رسانی به زائرین فراهم شده و در روزهای آتی شاهد اوج بیشتری از سیل عظیم زائران به این مناطق خواهیم بود.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به برنامه های فرهنگی در ایام راهیان نور غرب و شمال‌غرب، اظهار کرد: این برنامه ها شامل یادواره شهدا در روستاهای مناطق عملیاتی پیش‌بینی شده که یکی از برنامه‌های آن بزرگداشت آزادسازی پاوه در 26 مردادماه است.یکی از موضوعات مهم برای طرح‌ریزی در این زمینه،بزرگداشت عملیات‌هایی است که آشنایی مناسبی از این عملیاتها به وجود بیاید که در 14 مرداد در یادمان بوالفتح و در پانزدهم مرداد در یادمان شهدای تمرچین (حاج‌عمران، شهر پیرانشهر) و در سالروز عملیات مسلم در کرمانشاه مراسمی در همین خصوص برگزار می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در ادامه با اشاره به تلاشهای انجام شده از سوی این ستاد و وزارت بهداشت در حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: در این حوزه با تدابیر اتخاذ شده مراکز درمانی به صورت ثابت و سیار در یادمانهای عملیاتی به وجود آمده است و خوشبختانه در طول دو سال گذشته با اقدامات امنیتی و انتظامی صورت گرفته شاهد هیچگونه حادثه منجر به فوت نبودیم.

سردار ادیبی در ختمه گفت: سامانه ملی راهیان نور با شماره تلفن 096313 برای کنترل و راهنمایی به زائران و کاروانها در تمامی حوزه‌ها به صورت شبانه‌روزی راه‌اندازی شده و آماده خدمت رسانی به زائران راهیان نور است.
کد خبر: 92203
Share/Save/Bookmark