نمایش نسخه مرمت‌شده «روز واقعه» در سینما
نمایش نسخه مرمت‌شده «روز واقعه» در سینما
همزمان با ایام سوگواری حسینی، نسخه مرمت شده فیلم‌های «پرواز در شب» و «روز واقعه» در دو استان بزرگ کشور به نمایش درمی‌آیند.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۴۰
به گزارش هنرنیوز ، بنیاد سینمایی فارابی همزمان با آغاز سوگواری امام حسین(ع) و در دهه محرم دو اثر ماندگار و کلاسیک سینمای ایران «روز واقعه» و «پرواز در شب» را با همکاری مشترک لابراتوار صدا و سیما و فیلمخانه ملی ایران و استودیو فام که مورد مرمت، اصلاح رنگ و صدا و بازسازی قرار گرفته است در سینما «ویلاژتوریست» مشهد و مجموعه فرهنگی سینمایی «هنر شهر آفتاب» شیراز به نمایش می‌گذارد.

این نمایش بر اساس تفاهم‌نامه‌ همکاری مابین بنیاد سینمایی فارابی و سینما ویلاژتوریست مشهد و مجموعه فرهنگی سینمایی هنر شهر آفتاب شیراز به منظور اکران فیلم های مناسبتی به امضاء رسید.

همچنین این دو فیلم در سینما آزادی تهران از آغاز ماه محرم به مدت دو هفته به نمایش عمومی گذاشته شده و مورد استقبال گسترده تماشاگران تهرانی قرار گرفته است و اکنون دو استان بزرگ ایران مشهد و شیراز نیز میزبان این دو فیلم هستند.

«پرواز درشب» از تولیدات سال ۱۳۶۵بنیاد سینمایی فارابی و از آثار ارزشمند سینمای ایران به تهیه کنندگی و کارگردانی زنده یاد رسول ملاقلی پور فیلم برگزیده پنجمین جشنواره فیلم فجر و برنده لوح زرین بهترین جلوه‌های ویژه از همین جشنواره است.

«روز واقعه» محصول ۱۳۷۳ به کارگردانی شهرام اسدی و تهیه کنندگی مرتضی شایسته از تولیدات فاخر بنیاد سینمایی فارابی و برنده پنج سیمرغ بلورین جشنواره سیزدهم فجر است. این فیلم بر اساس فیلمنامه «روز واقعه» بهرام بیضایی تهیه شده است.
کد خبر: 97613
Share/Save/Bookmark