محمد (ص) فیلمی که می‌تواند جهان را تکان دهد
محمد (ص) فیلمی که می‌تواند جهان را تکان دهد
فیلم سینمایی «محمد» از آن فیلم‌هایی است که به دلیل حضور مجید مجیدی به عنوان کارگردان فیلم و همچنین همکاری عوامل خارجی هالیوودی در این پروژه، انتظارات مخاطبین ایرانی را نسبت به این اثر که به گفته سازندگانش می‌تواند یک اثر جهانی محسوب شود افزایش داده است و همه مخاطبین سینما همچنان با اشتیاق اخبار رونمایی و اکران این فیلم را پیگیری می‌کنند.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۱
اکران فیلم محمد(ص) می‌تواند پاسخی دندان شکن به هجمه‌ها و توهین‌هایی باشد که این روز‌ها هر ازگاهی از سوی دنیای غرب و برخی از رسانه‌های آنان منتشر می‌شود. آن هم فیلمی که قرار است قرائت درستی از اسلام و حضرت محمد (ص) را در کنار قرائت‌های نادرستی که معمولا از این پیامبر رحمت شنیده می‌شود به جهانیان ارائه دهد.

اگر چه خبر از رونمایی از این فیلم حدود یک ماه مانده به برگزاری جشنواره فیلم فجر و طی بازیدی که خبرنگاران از شهرک سینمایی محمد و لوکیشن‌های این فیلم داشتند توسط رئیس سازمان سینمایی کشور برای اولین بار اعلام شد که این فیلم قرار است در اولین روز جشنواره فیلم فجر نمایش داده شود و مجید مجیدی هم در نشست خبری این فیلم ، این خبر را تائید کرد اما به نظر می‌رسد به اتمام نرسیدن مسائل فنی باعث شد که این رونمایی در تاریخ مقرر انجام نگیرد و درست در روز ۱۲ بهمن ماه که همه منتظر دیدن این فیلم بودند. مجید مجیدی در آلمان همچنان پیگیر مسائل فنی این فیلم بود. فیلمی که مدت زیادی از تولید آن گذشته است.

سوال این است اگر فیلمی قرار نیست پخش شود‌‌ همان بهتر که اعلام نشود ولی هنگامی که خبر رونمایی آن توسط یک مقام ارشد سینمایی و همچنین تهیه کننده و کارگردان فیلم، آن هم در یک نشست خبری اعلام می‌شود باید دست اندرکاران حرفه‌ای این فیلم، بدانند که آیا این فیلم در زمان اعلام شده آماده خواهد شد یا خیر؟ چرا که این جا به جایی‌ها و پخش نشدن فیلم، شان فیلم را کاهش می‌دهد و مخاطب را در پیگیری دیدن این فیلم دلسرد می‌کند.

اگر چه ساخت فیلم محمد جای بسی امیدواری است و خوشحالیم که موضوع با ارزشی مثل حضرت محمد (ص) توسط فیلمسازان ایرانی ساخته شده که می‌توان از آن به عنوان دومین فیلم سینمایی در سطح جهان با موضوع حضرت محمد (ص) یاد کرد. اما از سوی دیگر، امیدواریم این فیلمی که از تایمی بیش از دو ساعت و نیم برخوردار است بتواند توقع مخاطبین و منتقدین فیلم را از همه لحاظ برآورده سازد.

صرف هزینه هنگفت و بکارگیری عوامل فنی معتبر سینمای جهان و زمانی که از اعلام ساخت این فیلم سپری شده است همه فاکتورهایی است که انتظار مخاطب فیلم محمد را از سازندگان افزایش داده است. ضمن اینکه تعریفی که مجید مجیدی از بازیگران این فیلم به عمل آورده و بازی بازیگران ایرانی در این فیلم را حتی یک سروگردن هم بالاتر از بازیگران هالیوودی دانسته است به گونه‌ای باشد که همه ما از دیدن بازیهای آنان رو سفید شویم. و از طرف دیگر، شاهد فیلمی ناب و منحصر بفرد از سینمای ایران باشیم به طوری که بتوانیم دومین فیلم سینمایی در مورد حضرت محمد (ص) را به نام خودمان ثبت کنیم و‌‌ همان طوری که فیلم «محمد رسول الله» اثر به یاد ماندنی «مصطفی العقاد» توانست نگاه جهانیان را به این فیلم و حضرت محمد جلب کند. فیلم ایرانی محمد (ص) هم؛ چنین وجهه‌ای کسب کند تا به کسانی که همچنان در فکر اسلام هراسی هستند ثابت کنیم که رهبری دین اسلام را کسی بر عهده داشته است که وقتی پیرزنی به دلیل بیماری، عادت هر روزه خود که همانا ریختن خاک و اشغال بر سر و روی پیامبر را انجام نمی‌دهد. پیامبر بر بالین پیرزن بیمار می‌رود و از او عیادت می‌کند.

امیدواریم حالا که فیلم محمد(ص) بعد از تاریخ های متعددی که از سوی دست اندرکاران جشواره اعلام شد بالاخره برای برخی از اهالی سینما به نمایش در نیامد. فیلمی تحسین برانگیز و غرور آفرین باشد به گونه ای که ما هم به همراه دست اندرکاران زحمت کش این فیلم پر زحمت ، سرمان بلند باشد و به ساخت این فیلم در جهان افتخار کنیم.

یادمان باشد که این فیلم قرار است در برج میلاد هم، برای جمعی از سینماگران و منتقدین و اهالی رسانه و همچنین شخصیت های مذهبی و  سیاسی نمایش داده شود و اگر این فیلم - خدای ناکرده - نتواند به هر دلیلی مثلا خراب بودن فلان قسمت فنی فیلم یا عدم اصلاح رنگ یا تروکاژهای کامپیوتری بویژه در صحنه حمله ابرهه به کعبه نمره قبولی کسب کند. دست اندر کاران این فیلم بدانند که مخاطبین برج میلاد ضمن احترام به شخصیت پیامبر گرامی و عوامل سازنده محترم آن، انتقاد و اعتراض را حق مسلم خود می‌دانند.

مجید معافی
کد خبر: 78975
Share/Save/Bookmark