دنزل واشنگتن برنده جایزه یک عمر دستاورد هنری موسسه فیلم آمریکا شد
به‌عنوان چهل‌وهفتمین برگزیده؛
دنزل واشنگتن برنده جایزه یک عمر دستاورد هنری موسسه فیلم آمریکا شد
دنزل واشنگتن به‌عنوان چهل و هفتمین دریافت‌کننده جایزه یک عمر دستاورد هنری موسسه فیلم آمریکا انتخاب شد.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۳۹
به گزارش هنرنیوز و به نقل از ورایتی، دنزل واشنگتن چهل و هفتمین دریافت کننده جایزه یک عمر دستاورد هنری موسسه فیلم آمریکا لقب گرفت. او این جایزه را در مراسم بزرگداشتی در روز ۶ ژوئن در شهر لس آنجلس دریافت می‌کند.

هاوارد استرینگر رییس هیات ‌امنای موسسه فیلم آمریکا با اعلام این خبر گفت: دنزل واشنگتن یک شمایل آمریکایی است. او به عنوان یک بازیگر همچون یک قهرمان با اعتماد به نفس است و همچنین مظهر خویشتن‌داری است. واشنگتن که از صمیم قلب کار می‌کند، یکی از درخشان‌ترین لبخندهای سینما را داراست و به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده نیز شگفت‌انگیز است.

وی افزود: او یک نیروی خلاق و از مطرح‌ترین و مهمترین هنرمندانی است که امروز در حال فعالیت هستند. موسسه فیلم آمریکا مفتخر است که چهل و هفتمین جایزه یک عمر دستاورد خود را به او اعطا می‌کند.

واشنگتن تاکنون ۲ بار جایزه اسکار را برای فیلم‌های «افتخار» (۱۹۸۹) و «روز تعلیم» (۲۰۰۱) به‌دست آورده است و همچنین برای فیلم‌های «آزادی را فریاد کن»، «مالکوم ایکس»، «توفان»، «پرواز»، «حصارها» و «رومن جی. ایزریل، وکیل دادگستری» نیز نامزد جایزه اسکار شده است.

واشنگتن که با مجموعه تلویزیونی «خیابان جای دیگر» محصول ان‌بی‌سی به شهرت رسید در فیلم‌های برجسته‌ای چون «تایتنز را به یادآور»، «مناظره‌کنندگان بزرگ»، «گانگستر آمریکایی»، «نفوذی» و «هفت دلاور» نیز بازی کرده است.

نخستین تجربه کارگردانی واشنگتن به فیلم «آنتوان فیشر» (۲۰۰۲) برمی‌گردد. وی بعدها فیلم‌های «مناظره کنندگان بزرگ» و «حصارها» را نیز کارگردانی و بازیگری کرد.

جان فورد اولین دریافت‌کننده جایزه دستاورد موسسه فیلم آمریکا بود. او این جایزه را پنج ماه پیش از مرگش در سال ۱۹۷۳دریافت کرد. از دریافت‌کنندگان این جایزه در سال‌های اخیر می‌توان به جرج کلونی، دایان کیتون، جان ویلیامز، استیو مارتین، جین فوندا، مل بروکس، شرلی مک‌لین، مورگان فریمن و مایک نیکولز اشاره کرد.
کد خبر: 97145
Share/Save/Bookmark