استقبال علاقمندان از دوازدهمین دو سالانه ملی نگاره های چوبی
استقبال علاقمندان از دوازدهمین دو سالانه ملی نگاره های چوبی
دوازدهمین دو سالانه ملی نگاره های چوبی ایران که در ارومیه در حال برگزاری است با استقبال پرشوری از سوی هنرمندان و علاقمندان به آثار هنری مواجه شده است.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۱
به گزارش هنرنیوز؛معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در راستای برنامه ریزی های صورت گرفته برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت هنرهای چوب در کشور، امسال دوازدهمین دوره دو سالانه ملی نگاره های چوبی را با همکاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در ارومیه برگزار کرده است.

در روند برگزاری این دوسالانه از ماه های ابتدایی امسال و با اعلام فراخوان دریافت آثار به استان ها، بیش از به ۵۰۰ اثراز ۲۳ استان کشور به دبیرخانه این دوسالانه ارسال شد که پس از انجام داوری های اولیه حدود ۲۴۰ اثر به نمایشگاه و مرحله نهایی راه پیدا کردند.

این نمایشگاه که به طور رسمی و با حضور مسئولان این استان روز ۲۵ بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی افتتاح شد، مجموعه ای زیبا و ویژه از آثار چوبی هنرمندان کشور را در معرض دید علاقمندان قرار داده است.

۱۲ اثر برگزیده این رویداد معرفی شده و جایزه ویژه اثر کاربردی در نمایشگاه نیز روز سوم اسفندماه ۱۳۹۴ با حضور بهمن نامورمطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور تجلیل خواهند شد.

تعداد ۵ نفر از اساتید برجسته هنر چوب کشور و یک نفر متخصص ساز شناسی، مجموعه آثار این دوسالانه را داوری می کنند. در دوازدهمین دوسالانه ملی نگاره های چوبی رشته هایی چون خراطی، منبت، معرق، خاتم، حجم، نازک کاری، لایه چینی، سازهای سنتی حضور دارند.

گفتنی است دوازدهمین دو سالانه ملی نگاره های چوبی ۲۵ بهمن ماه در ارومیه آغاز شد و مراسم تجلیل از هنرمندان برگزیده روز سوم اسفند ماه ۱۳۹۴ برگزار خواهد شد.
کد خبر: 89135
Share/Save/Bookmark