نذر یلدا برای کودکان کار در پویش مردمی یلدا حوالی توست
نذر یلدا برای کودکان کار در پویش مردمی یلدا حوالی توست
رییس فرهنگسرای کار و تعاون از برگزاری پویش مردمی" یلدا حوالی توست" برای کودکان کار خبر داد.
 
تاريخ : شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۳
به گزارش هنرنیوز و به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای کار و تعاون؛ داوود حشمتی رییس فرهنگسرای کار و تعاون با اعلام این مطلب افزود: راه اندازی پویش مردمی "یلدا حوالی توست" برای کودکان کار به مناسبت فرا شب یلدا با شعار #پایان-کار-شروع-کودکی و با در نظر گرفتن اصل کرامت وجودی انسان در هندسه‌ی معرفتی قرآن کریم برای کودکان کار برپا می شود.

وی گفت: برخی کودکان به سبب شرایط زندگی با محرومیت از بسیاری حقوق خود، برای کسب هزینه‌های زندگی مشغول به کار هستند. کار کودکان در تمامی ادوار به‌نوعی وجود داشته است و فقر عامل اصلی کار کودکان می¬باشد ولیکن آموزش و پرورش ناکافی، قوانین فرهنگی و اجتماعی نادرست، مشکلات اقتصادی جامعه، تعداد اعضای خانواده، جغرافیا و اقتصاد جهانی همه و همه در افزایش میزان کار کودکان تأثیرگذار است.

حشمتی گفت: آداب و رسوم کشور ما در «شب یلدا» با شب‌نشینی اقوام و خانواده در کنار یک‌دیگر برگزار و اعضای خانواده در این شب گرد هم آمده و به قصه‌خوانی، مثل‌گویی، حافظ‌خوانی، شاهنامه‌خوانی و ذکر دعا در کنار سفره‌ی این شب که با شیرینی، آجیل و... تدارک دیده شد، می‌گذرانند.

رییس فرهنگسرای کار و تعاون گفت: حال با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و عدم امکان برگزاری دورهمی خانوادگی، مقارن با سی‌ام آذرماه (پنجم جمادی¬الاول) و ولادت حضرت زینب(سلام الله علیها)، روز پرستار در طولانی‌ترین شب سال(شب یلدا) در قالب پویش #یلدا-حوالی-توست با توسل به حضرت زینب(سلام‌الله علیها)، شهروندان می توانند اقدام به نذر هدیه و غذا برای کودکان کار ‌کنند.

حشمتی همچنین گفت: این پویش به همت فرهنگ‌سرای کار و تعاون با همکاری خیرین و سایر نهادها برپا شده است.
علاقه مندان برای شرکت در این پویش می توانند به نشانی: بزرگراه یادگار امام(ره) جنوب، تقاطع خیابان هاشمی پلاک 76، فرهنگسرای کار و تعاون مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن: 66029060 تماس بگیرند.
کد خبر: 98216
Share/Save/Bookmark