شاعرانه‌های پیانو را در «مجلس عاشق‌کشی» بشنوید
انتشار ۵ آلبوم جدید
شاعرانه‌های پیانو را در «مجلس عاشق‌کشی» بشنوید
طی روزهای جاری نشر موسیقی ارغنون تعدادی از آلبوم‌های در دست تولید خود را منتشر و روانه بازار کرده است. از میان این عناوین سه اثر با اجرای دکتر کیومرث پیرگلو بوده که در دو ژانر موسیقی سنتی و کلاسیک غربی است.
 
داخلی آرشيو خبر
تاريخ : يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۴

به گزارش هنرنیوز، آلبوم «پردیس» که در مایه اصفهان و دشتی و «سه رخ» در دستگاه سه گاه نواخته شده هرکدام در قالب تکنواری ستنور هستند که با الگوهایی از شیوه نوازندگی استاد خود، زنده یاد فرامرز پایور ساخته و پرداخته شده‌اند. سومین اثر منتشرشده از این موسیقیدان، آلبوم «شاعرانه‌های پیانو» بوده که اجرای قطعاتی از باخ، موتسارت، بتهوون، لیست، دبوسی و راخمانینف می‌باشد. هر سه این اثر بین سال‌های ۱۹۹۷ لغایت ۱۹۹۹ در کشور سوئد ضبط شده‌اند.
آلبوم «مجلس عاشق کشی» به آهنگسازی احمدرضا اسماعیلی با اجرای ارکستر سمفونیک اکراین در ژانر موسیقی کلاسیک و بهره گیری از عناصر موسیقی ایرانی نیز از دیگر آثار منتشر شده توسط نشر موسیقی ارغنون به مدیریت سروش ریاضی، سردبیر ماهنامه گزارش موسیقی می‌باشد.
«مجلس عاشق‌کشی» به زعم آهنگسازش، پس‌واقعه‌ای است روایت گونه؛ نه روایتی صرفا توصیفی و صحنه به صحنه که تمثیلی بوده از آنچه بر انسان ایرانی رفته است، واکنشی است غمخوارانه به جبری تاریخی که بر جغرافیای اندیشگی این قوم حاکم بوده و اکنون نیز هست. مراد از اندیشه نیز در این جا هرچند بر مفهوم عام و جهان‌شمول آن دلالت می‌کند، ورای آن اشارتی به اندیشه‌های احساسی و احساس اندیشناکانه‌ی انسان شرقی دارد.
«من کی هستم» آلبوم بدون کلام به آهنگسازی و تنظیم رضا افشار در سبک موسیقی راک نیز از دیگر آثار نشر موسیقی ارغنون منتشر شد. این آلبوم نیز برای علاقه مندان سبک موسیقی راک آلترناتیو و هارد حائز اهمیت خواهد بود.

کد خبر: 79596
Share/Save/Bookmark