نمایشگاه منتخب آثار چاپی میرعماد با عنوان " مطبوعات مکتوبات میرعماد"
موزه خط و کتابت میرعماد برگزار می کند:
نمایشگاه منتخب آثار چاپی میرعماد با عنوان " مطبوعات مکتوبات میرعماد"
در راستای بزرگداشت روز جهانی موزه در سال ۹۴،منتخب آثار چاپی میرعماد متعلق به موزه های تهران ( میرعماد ، کاخ گلستان، موزه ملی ) که با همت یکی از کارشناسان هنری سبک میرعماد، بابک بزرگ پناه تهیه شده است، ساعت ۱۵ روز یکشنبه سوم خردادماه در موزه میرعماد مجموعه سعدآباد به نمایش گذاشته می شود.
 
تاريخ : شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۲
به گزارش هنرنیوز، این آثار شامل ۱۰ اثر از آثار مابقی مانده مرقع میرزا خان استر آبادی مشهور به مرقع سن پترزبوگ است که در حال حاضر در موزه کاخ گلستان نگهداری می شود.

مسئول موزه میرعماد دراین باره گفت: از قطعات چلیپایی نادعلی محفوظ در موزه میرعماد و قطعه خط منحصر بفرد حمد میرعماد که در موزه ملی ایران در معرض دید عموم قرار دارد رونمایی خواهد شد، این آثار از سال ۱۳۹۰ کار کارشناسی و فنی آن انجام شده و در حال چاپ نهایی است .

مریم فدایی افزود:از دیگر آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه تعدادی از نسخه های خط میرعماد مانند کتاب نصایح خواجه عبداله انصاری است .

وی توضیح داد: آقای بابک بزرگ پناه گرد آوری و چاپ آثار نمایشگاه مطبوعات مکتوبات میرعماد را بعهده دارد و با سابقه تدریس در دانشگاه علوم و فنون قرانی ،موزه میرعماد و گالری خصوصی بیش از ۱۸ سال در کار آموزش است وی با ۲۳ سال سابقه فعالیت در کار خوشنویسی به سبک میرعماد در نمایشگاههای مختلف گروهی و انفرادی فرهنگستان هنر شرکت داشته و تاکنون کارشناس هنری مرکز طبع و نشر قران جمهوری اسلامی، کارشناس هنری مرکز دایره المعارف انسان شناسی و کارشناس و مرمت گر نسخه خطی بوده است.

فدایی اظهار داشت:تا کنون دو همکاری مستمر در خصوص پژوهش آثار میرعماد با دانشگاه های هاروارد امریکا ، دانشگاه اگزتر انگلیس داشته است و از سال ۷۹ تا کنون در کار چاپ آثار میرعماد فعالیت و در تهیه و نشر آثار میرعماد مشارکت داشته اند از کتب او که تا کنون به چاپ رسیده است کتاب نصایح خواجه عبداله انصاری، پوستر نادعلی موزه میرعماد و سوره حمد موزه ملی است که در خور تقدیر می باشد .

به گزارش هنرنیوز، از برنامه های جانبی این نمایشگاه تقدیر از این هنرمند خوشنویس به مناسبت اهتمام در گرد آوری و چاپ بخشی از آثار میرعماد درموزه های میراث فرهنگی سطح تهران و همچنین در مشارکت در کار آموزش و معرفی هنر خوشنویسی به علاقمندان موزه میرعماد می باشد .

این نمایشگاه از ۳ خرداد بمدت ده روز در موزه خط و کتابت میرعماد واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد دایر است.علاقمندان می توانند همه روزه(بجز روزهای دوشنبه) از ساعت ۹ تا ۱۷:۳۰ از این آثار نفیس بازدید نمایند.
کد خبر: 80990
Share/Save/Bookmark