نمایشگاه « چهره ها » افتتاح شد
نمایشگاه « چهره ها » افتتاح شد
 
تاريخ : شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

نمایشگاه نقاشی «چهره ها» با کیوریتوری رها شرفی در گالری ۲۶ در تاریخ سی مرداد افتتاح شد. در این نمایشگاه آثاری از عاطفه محمد پور و سلیمان محمدی و عطیه میرغضنفر با تکنیک های میکس مدیا و رنگ و روغن و اکریلیک روی بوم ارائه شده است.

در این نمایشگاه ، نقاشی های عاطفه محمد پور که ششمین نمایشگاه گروهی اش را برگزار می کند تلفیقی از سبک اکسپرسیونیسم و آبستره و در مرز بین این دو سبک است . او بافتی را در سطح بوم بوجود آورده و سوژه هایش را از درون بافت بیرون می کشد . نقاشی های عطیه میر غضنفر فیگورهای سوررئال هستند در فضای رنگی سرد که تداعی کننده یاس و سرخوردگی و در عین حال داشتن امید به آینده است . سلیمان محمدی نقاش ساکن استان زنجان که مدرس طراح و معلم آموزش و پرورش در روستاهای استان زنجان است فیگورهای انتزاعی را در نقاشی های خود خلق کرده است . او که به انسان امروز دیدگاه انتقادی دارد خواسته در نقاشی های خود « من تکرار شونده » انسان معاصر را به تصویر بکشد . او که ابعاد نامتعارف برای قابهای خود انتخاب کرده اندازه قاب نقاشی را در بیانگری موضوع نقاشی هایش مهم می داند .

هر سه نقاش به همراه کیوریتور نمایشگاه از شاگردان استاد مسلمیان هستند که در کارگاه های نقاشی او تعلیم دیدند و توسط رها شرفی برای برپایی این نمایشگاه دعوت شدند .

رها شرفی دانش آموخته رشته نقاشی و در دومین تجربه کیوریتوری خود آثار این سه نقاش را با موضوع بدقوارگی و افسردگی انسان معاصر کنار هم جمع آوری کرده است. او که دوره های مختلف تاریخ هنر و کیوریتوری را در داخل ایران و ایتالیا و فرانسه و سوئیس دیده است به تازگی همکاری های جدید خود را با گالری ۲۶ آغازکرده و در آبان با موضوع « آبستره در نقاشی » نمایشگاه دیگری را جمع آوری خواهد کرد و در اسفند ماه آثار مجسمه ساز اتریشی « بریانت روکیتا» را به نمایش خواهد گذاشت .

این نمایشگاه ۲۰ مرداد لغایت ۱۱ شهریور در گالری ۲۶ به نشانی خیابان لواسانی شرقی (فرمانیه) بعد از دیباجی شمالی – خیابان سلیمانپور ظهیر پلاگ ۲۶ زنگ ۳ برگزار خواهد شد . لازم به ذکر است تمام آثار در روز افتتاحیه به فروش رفت.
کد خبر: 82420
Share/Save/Bookmark