شناسایی و معرفی روستاهای نمونه در حوزه های فرهنگی، هنری، علمی، اجتماعی و اقتصادی
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد؛
شناسایی و معرفی روستاهای نمونه در حوزه های فرهنگی، هنری، علمی، اجتماعی و اقتصادی
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی معتقد است برگزاری مسابقات قرآنی از کارهای مهم روستایی و عشایری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی است زیرا انقلاب ما ریشه در قرآن کریم دارد.
 
تاريخ : پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۰۰
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در نشست خبری بیست و هشتمین دوره «مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه مناطق روستایی و عشایری» که در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد با بیان اینکه کارگروه روستایی و عشایری متصدی اجرای برنامه های مختلف در ایام الله دهه فجر در مناطق روستایی و عشایری است، گفت: برنامه های این کارگروه در قالب 18 سرفصل و با همکاری اهالی روستا و عشایر برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: برنامه های کارگروه روستایی و عشایری با محوریت و مشارکت جوانان و سایر گروه های مردمی در سطح روستاها و عشایر اجرا می شود زیرا ما همان طور که مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند معتقد به واگذاری برنامه ها به مردم و نهادهای مردمی هستیم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی ویژه روستاییان و عشایر، گفت: برگزاری مسابقات قرآنی از کارهای مهم روستایی و عشایری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی است زیرا انقلاب ما ریشه در قرآن کریم دارد.

تقوی سن شرکت کنندگان در بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه روستاییان و عشایر را 18 تا 41 سال اعلام کرد و گفت: این مسابقات در رشته های قرائت، حفظ، اذان، دعاخوانی و تفسیر موضوعی قران برگزار می شود که کلیه آیات مربوط به حوزه کشاورزی محتوای رشته تفسیر موضوعی است.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد و اتحادیه تشکل های قرآن و عترت به ما در اجرای مسابقات قران کریم ویژه روستا و عشایر کمک می کنند، اظهار کرد: در سال 97 با همکاری این دو مجموعه فرهنگی و قرآنی 720 جشن انقلاب، 94 یادواره شهدا، 191 محفل دیدار با خانواده شهدا، 42 نمایشگاه تولیدات زنان روستایی و ده ها شب شعر انقلابی در مناطق روستایی و عشایری برگزار کردیم.

وی تاکید کرد: همچنین در سال گذشته 63 خدمت در حوزه پزشکی و دامپزشکی از سوی کارگروه روستایی و عشایری در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی به روستایی ها، عشایر و دام های این مناطق ارایه شد.

تقوی اضافه کرد: شناسایی و معرفی روستاهای نمونه در حوزه های فرهنگی، هنری، علمی، اجتماعی و اقتصادی از کارهای مهم دیگر کارگروه روستایی و عشایری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در سال های گذشته بود که امسال نیز با جدیت دنبال شود.

در بخش دیگری از این نشست، حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاهمرادیان معاون فرهنگی و آموزش حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تحولی عظیم در سراسر جهان ایجاد کرد، گفت: همه دستگاه ها، گروه ها و نهادها باید دستاوردهای عظیم این انقلاب بزرگ را در طول ایام الله دهه فجر برای مردم معرفی و به مردم بیان کنند.

وی افزود: دهه فجر فرصت خوبی برای انتقال پیام های قرآن کریم به روستایی ها و عشایر است، از همین رو کارگروه روستایی و عشایری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی همه ساله مسابقات سراسری قران کریم را در این مناطق برگزار می کند.

شاهمرادیان در ادامه به همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و اتحادیه تشکل های قرآن و عترت (ع) کشور در برگزاری مسابقات قرآن کریم ویژه مناطق روستایی و عشایری اشاره کرد و یادآور شد: این همکاری توانسته است موجب رشد کمی و ارتقای کیفی این مسابقات شود.

وی در ادامه به موضوع شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس از فرماندهان ارشد حشد الشعبی عراق اشاره کرد و گفت: بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه مناطق روستایی و عشایری به یاد سردار سلیمانی و شهدای همرزمش برگزار می شود تا به این صورت نام و یاد آنان در میان روستایی ها و عشایری ها بیش از پیش گرامی داشته شود.

معاون فرهنگی و آموزش حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با بیان اینکه بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از چهارشنبه هفته گذشته فراخوان خود را اعلام کرده است و تا چهارشنبه هفته بعد به کار خود ادامه می دهد، اظهار کرد: تاکنون روستایی ها و عشایر استقبال خوبی از این مسابقات داشته اند و پیش بینی می شود میزان مشارکت به مراتب بیشتر از دوره بیست و هفتم باشد.

شاهمرادیان در پایان با بیان اینکه همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد و موسسات قرآنی موجب فراگیرتر شدن این مسابقات در میان روستایی ها و عشایر شده است، خاطرنشان کرد: رویکرد حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی و کارگروه روستایی و عشایری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی افزایش مشارکت مردم در اجرای ویژه برنامه قرآنی و فرهنگی است.

در ادامه این نشست، حسن محمدی مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها فرمودند باید امور فرهنگی به مردم محول شود، گفت: اتحادیه تشکل های قرآنی کشور نیز از بدو تاسیس تاکنون همین رویکرد را دنبال می کند و بنا دارد از ظرفیت نهادهای مردمی در توسعه فرهنگ قرآنی استفاده کند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از هزار موسسه قرآنی مردم نهاد در سراسر کشور، افزود: این شبکه عظیم قرآنی می تواند بستر مهمی برای تحولات بزرگ فرهنگی در سراسر کشور باشد. بنابراین ما آمادگی داریم با همکاری دستگاه های مختلف این ظرفیت را در اختیار دستگاه های مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی قرار دهیم.

محمدی به برگزاری مسابقات قرآنی در روستاهای سراسر کشور اشاره کرد و یادآور شد: این اتحادیه از سال 97 همکاری خود را با وزارت جهاد کشاورزی در قالب تامین بخشی از هزینه های مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه مناطق روستایی و عشایری آغاز کرد که این همکاری در سال 99 به صورت جدی تر و البته به صورت آزمایشی دنبال می شود.

مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور اضافه کرد: انشاءالله همکاری ما در همکاری مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه مراکز روستایی و عشایری با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در دوره های بعدی به ویژه در سال 99 به نقطه اوج خود خواهد رسید.

وی ادامه داد: بیش از 90 درصد بار آموزش قرآن در کشور بر دوش محافل و موسسات مردمی است که در صورت تقویت این نهادها و موسسات شاهد انس بیشتر مردم با قرآن خواهیم بود.

محمدی با بیان اینکه شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بسیار دردناک بود، خاطرنشان کرد: البته خون این شهید بزرگوار موج عظیمی از وحدت ملی در کشور ایجاد کرد، از همین رو، بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه مناطق روستایی و عشایری به یاد این شهید برگزار می شود.
کد خبر: 97901
Share/Save/Bookmark