ایران صاحب فرهنگی غنی است
سفیر اتریش در تهران :
ایران صاحب فرهنگی غنی است
سفیراتریش در تهران در دیدار با رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کردکه ایران کشوری صاحب فرهنگی غنی است.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۷
به گزارش هنرنیوز، بر اساس تفاهمنامه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه اینسبروک اتریش دو طرف درانجام فعالیت های علمی و پژوهشی در زمینه های باستان شناسی همکاری می کنند. 

بر اساس این تفاهم نامه که در محل پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بهامضای سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و فردریش اشتیفت سفیر اتریش رسید دو طرف در زمینه های تبادل پژوهشگران ، اساتید و دانشجویان ، همکاری های پژوهشی در زمینه های باستان شناسی و برگزاری نشستها و کارگاه های آموزشی مشترک همکاری می کنند. 

فردریش اشتیفت در این دیدار با اشاره به جایگاه متمایز ایران به عنوانکشوری صاحب فرهنگ ، این تفاهم نامه را بستر مناسبی برای همکاری در حوزه هایمختلف میراث فرهنگی دانست. 

سید محمد بهشتی نیز با با ابراز خرسندی از سوابق همکاری های گذشته با اتریشدر برپایی نمایشگاه "۷۰۰۰سال هنر ایران "در موزه وین، این تفاهم نامه رازمینه خوبی برای گسترش روابط میان دو کشور دانست . 

گابریله یوئن رایزن فرهنگی سفارت اتریش در تهران نیز در این ملاقات باقدردانی از فرصت فراهم شده برای تحقق همکاری ها ، این تفاهم نامه را موجبشناخت بیشتر و انتفاع ایران از بازار گردشگری اتریش دانست . 

او تصریح کرد: علاقمندان بسیاری در اتریش مشتاق شناخت بیشتر ایران هستند. 

دراین تفاهم نامه موضوع های گوناگونی چون تبادل پژوهشگران، اساتید ودانشجویان ،همکاری های پژوهشی در زمینه های باستان شناسی ، حفاظت و مرمت ،تاریخ، زبانشناسی، انسان شناسی ، مطالعات کتیبه شناسی ، موزه شناسی وبرگزاری نشست ها و کارگاه های آموزشی مشترک مورد توافق قرار گرفته است .


کد خبر: 79811
Share/Save/Bookmark