تشییع پیکر صادق آیینه‌وند روی دوش اهالی فرهنگ و اندیشه
تشییع پیکر صادق آیینه‌وند روی دوش اهالی فرهنگ و اندیشه
آیین تشییع پیکر مرحوم صادق آیینه‌وند چهره ماندگار تاریخ و رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، صبح امروز با حضور اهالی فرهنگ و اندیشه و جمعی از علاقمندان برگزار شد...
 
تاريخ : يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۱
صبح امروز (یکشنبه ۲۰ اردیبشت) و در دانشگاه تربیت مدرس، آیت‌الله مصطفی محقق داماد بر پیکر صادق آیینه‌وند نماز گزارد و سپس در سخنانی کوتاه گفت: امروز اسلام یکی از نظریه‌پردازان اسلام رحمانی را از دست داد، در حالی که اسلام خشن رهبران بسیاری دارد.

وی افزود: امیدوارم که ایشان بر سر سفره اهل بیت(ع) جای داشته باشد، چون طرفداران اسلام رحمانی در جامعه امروز کم شده‌اند.

در ادامه این مراسم محمدتقی احمدی سرپرست دانشگاه تربیت مدرس گفت: سخن گفتن از چنین اسوه تقوا و اخلاق کار سختی است، ما چگونه می‌توانیم درک کنیم که چه گوهری را از دست داده‌ایم؟

وی ادامه داد: حدود ۲ دهه از محضر ایشان استفاده کردم و دانشجوی اخلاق و سبک زندگی بودم.

سرپرست دانشگاه تربیت مدرس با تجلیل و قدردانی از خدمات علمی زنده‌یاد آیینه‌وند گفت: ایشان یکی از چهره‌هایی بودند که سرنوشت مرا تغییر دادند و این نقش را نه تنها در زندگی من، بلکه در زندگی بسیاری داشتند.

احمدی ادامه داد: شجاعت و دفاع از حق از ویژگی‌های دکتر آیینه‌وند بود و روشنگری بود که به تحولات اجتماعی از منظر دینی نگاه می‌کرد.

در ادامه این مراسم پیام رئیس جمهور به مناسبت در گذشت صادق آیینه‌وند قرائت شد و پیکر این استاد فقید برای خاکسپاری به قطعه نام‌آوران بهشت زهرا(س) منتقل شد.

به گزارش فارس، صادق آیینه‌وند رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، پنجشنبه گذشته بر اثر بیماری خونی دار فانی را وداع گفت. مراسم‌ ترحیم وی روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب، سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در دانشگاه تربیت مدرس و روز چهارشنبه در تویسرکان همدان، مسجد اعظم واقع در خیابان شهدا از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ برگزار می‌شود.
کد خبر: 80701
Share/Save/Bookmark