پایتخت رنگ و بوی کتاب و کتابخوانی می گیرد
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام کرد؛
پایتخت رنگ و بوی کتاب و کتابخوانی می گیرد
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: با توجه به آغاز هفته کتاب و کتاب خوانی برای اولین بار با اکران تصاویری از جلد کتاب های معروف و شناخته شده بر روی بیلبوردهای شهری تهران رنگ و بوی این هفته را به خود می گیرد.
 
تاريخ : شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۵
به گزارش هنرنیوز ، دکتر عیسی علیزاده، مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهر تهران با اشاره به شعار هفته کتاب " کتاب یعنی زندگی" به عنوان یکی از فعالیت های فرهنگی سازمان انجام می شود ادامه داد: در این برنامه تابلوهای فرهنگی و بخش عمده ای از تابلوهای تجاری به اکران طرح روی جلد کتاب های معروف و شناخته شده اختصاص پیدا کرد تا به این ترتیب فضاهای شهری با این هفته هماهنگ شود.

علیزاده با بیان اینکه با توجه به پیشینه فرهنگی و تاریخی کشورمان متاسفانه سرانه مطالعه در میان شهروندان بسیار پایین است، افزود: امیدواریم این اقدام فرهنگی شهروندان را به مطالعه کتاب ترغیب کند. به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران تصاویری که در تابلوها به تصویر در می آید، طرح جلد کتاب ها از نویسنده های معروف و شناخته شده در حوزه های مختلف است که به دو صورت تکی و چهارتایی در سطح شهر اکران شده است و در برخی از آنها جمله ای معروف از آن کتاب و یا نویسنده به صورتی که قابل مطالعه باشد، قرار گرفته است.

او با بیان اینکه در انتخاب کتابهایی شورایی متشکل از اساتید دانشگاه به سازمان زیباسازی کمک کرده اند، گفت: بیلبوردهای و عرشه های پل به عنوان فضاهایی که می تواند در معرض دید شهروندان باشند برای این موضوع انتخاب شده تا بیشترین تاثیرگذاری را در بازدید کنندگان داشته باشند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه یکی از اقدامات سازمان زیباسازی همگان سازی فضاهای عمومی با اتفاقات و مناسبتهایی اجتماعی، مذهبی، ملی و فرهنگی است به همین با معرفی کتاب های معروف و شناخته شده از نویسندگان شناخته شده تلاش کردیم تا فضای شهر را با هفته کتاب و کتابخوانی همراه کنیم.

به گفته دکتر علیزاده، اکران های فرهنگی هفته کتاب با این اقدام متفاوت از 21 آبان ماه آغاز شده است و تا بعد از اتمام این هفته در سطح شهر ادامه خواهد داشت
کد خبر: 84816
Share/Save/Bookmark