سربخش: برخی فیلم های جشنواره براندازانه بودند
سربخش: برخی فیلم های جشنواره براندازانه بودند
یک کارشناس فرهنگی گفت: اکثریت فیلم های به نمایش درآمده در جشنواره فیلم فجر سی و نهم فیلم های خوبی نبودند و حتی در یکی از این فیلمها هنرپیشه را با آرایش و لباس فرح دیبا به نمایش می گذارند و منتظر ناجی که به گمان خودشان فرح دیباست، هستند!
 
تاريخ : شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۴

به گزارش هنرنیوز، جشنواره فیلم فجر در شرایطی پایان یافت که بسیاری از کارشناسان و دلسوزان فرهنگی به برآیند این جشنواره و ویترینی که با فیلم های اجتماعی در جشنواره چیده شده بود نه تنها امیدوار نیستند بلکه ناامیدانه به نحوه نگاه فیلمسازان می نگرند و برخی آثار به نمایش درآمده را بسیار تلخ و سیاه و دارای ایدئولوژی های مسموم می دانند.

«علیرضا سربخش» کارشناس فرهنگی، مدیر عامل مؤسسه سینمایی جانبازان و از اعضاء هیات منصفه مطبوعات در گفت و گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس درباره برآیند آثار نمایش داده شده در جشنواره فیلم فجر گفت: اکثریت فیلم های به نمایش درآمده در جشنواره فیلم فجر سی و نهم فیلم های خوبی نبودند. فیلم هایی نبودند که مخاطب در سینما شاهد آن بوده و راضی از دیدن فیلم از سالن سینما بیرون بیاید. تعدادی از فیلم های به نمایش درآمده براندازانه بود. می توان گفت اکثر فیلم ها مخاطب را به گونه ای ناراضی از سالن سینما بیرون می فرستند.

وی در ادامه توضیح داد: اگر آثاری که نهادهایی چون موسسه اوج ، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و حوزه هنری را از میان فیلم های به نمایش درآمده در جشنواره فیلم فجر مجزا کنیم می توانم به جرات بگویم سینمای ایران چیزی برای گفتن نداشت.

نمایش فرح دیبا به عنوان ناجی در یک فیلم

سربخش درباره براندازانه بودن برخی از فیلم ها گفت: وقتی ترامپ در اواخر دولتش دیوانه شده بود و گفت عملی را انجام می دهد که در آینده شاهد نتایج آن خواهید بود. الحق و الانصاف نیروهای مسلح کشور ارتش و سپاه به خوبی ایستادند که در مقابل این یاوه گویی ها مقابله کنند. اما متاسفانه در داخل کشور افرادی در بخش های مختلف دست دردست آمریکا کشور و مردم را تضعیف کردند و به جای تهییج مردم در مقابل دشمن پشت مردم را لرزاندند.

وی تصریح کرد: در این شرایط و اوضاع و احوال در سینمای ایران هم شاهد افرادی هستیم که دست به دست دشمن دادند و در مقابل دشمن مردم را به سمت سیاست های آمریکا تشویق کردند و فیلم هایی را ساختند و در جشنواره به نمایش درآمد که مردم را تشویق به اعتراض و اعتصاب کردند این نگاه و ایدئولوژی در سینمای ایران کاملا دیده می شود و ما تاب دیدن این آثار را نداریم. جالب است که در یکی از فیلم های به نمایش درآمده هنرپیشه را با آرایش و لباس فرح دیبا به نمایش می گذارند و منتظر ناجی که به گمان خودشان فرح دیباست، هستند!
کد خبر: 98406
Share/Save/Bookmark