نگاهی به كتاب «آرزوی جبرئيل هفت خصلت ممتاز»
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۲۲
كتاب «آرزوی جبرئيل هفت خصلت ممتاز» نوشته «ميرزاباقر حسينى زفره‌اى اصفهانى» با بيانی ساده به ارئه هفت آرزوی جبرئيل پرداخته است.

به گزارش هنر نيوز به نقل از ايكنا، كتاب «آرزوی جبرئيل هفت خصلت ممتاز» نوشته «ميرزاباقر حسينى زفره‌اى‌اصفهانى» با بيانی ساده به ارائه هفت آرزوی جبرئيل پرداخته است.

نويسنده در باب نگارش اين كتاب بيان می‌كند: كتاب مذكور شرح و تفسير حديثى است كه از رسول اكرم(ص) روايت شده، و انگيزه نگارش آن اين شد كه روزى يكى از كتاب‌هايم را كه به‌نام «پندهاى جاويدان» اثر حجت‌الاسلام و المسلمين «محمد محمدى اشتهاردى» بود به‌طور گذرا و سطحى صفحات آن را از نظر مى‌گذراندم، ناگاه در يكى از صفحه‌ها تيتر درشتى نظرم را به خود جلب كرد.

تيتر اين بود: «به آرزوى جبرئيل توجه كنيد» تيترى جالب و گيرا بود از اين رو توجهم را به خود جلب كرد، گفتم ببينم آرزوى جبرئيل چيست؟ ديدم حديثى را از «مواعظ العدديه» حضرت آيت‌الله «مشكينى» نقل كرده كه پيامبراكرم(ص) به على(ع) فرمود: اى على جبرئيل به من گفت: آرزو داشتم به‌خاطر انجام هفت كار از جنس بشر باشم تا بتوانم آنها را انجام دهم كه از جمله آن هفت كار می توان به در نماز جماعت شركت كردن، همنشينى با علما، اصلاح و آشتى برقرار كردن بين دو نفر كه با هم قهر هستند، محبت و نوازش نمودن نسبت به يتيمان، عيادت مريض نمودن اشاره كرد .

يادآوری می‌شود، اين كتاب شامل هفت بخش است كه از جمله عناوين آن «شركت در نماز جماعت»، «اهميت برقرار كردن صلح و آشتی»، «نوازش بر ايتام» اشاره كرد.

علاقه‌مندان جهت مطالعه كامل اين كتاب می‌توانند به پايگاه اينترنتی «كتاب‌های اسلامی اينترنت» به نشانی http://books.yasinmedia.com مراجعه نمايند.
کد خبر: 15056
Share/Save/Bookmark