زمان ارسال آثار به چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو اعلام شد
زمان ارسال آثار به چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو اعلام شد
برنامه‌سازان رادیو می‌توانند، آثار خود را در دو بخش داخلی و بین‌المللی، تا 15 بهمن ماه به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره رادیو ارسال کنند.
 
تاريخ : پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۸
به گزارش هنرنیوز ، شهرام ملازاده، رئیس کمیته داوری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو، اعلام کرد: کلیه برنامه‌سازان رادیو می‌توانند تا 15 بهمن آثار خود را در قالب‌های مستند، فیچر، نمایش، برنامه‌های کوتاه و آثار خلاقانه به دبیرخانه جشنواره رادیو ارسال کنند.

وی با بیان اینکه 10 جلسه اندیشه‌ورز درباره‌ نحوه‌ داوری برنامه‌ها برگزار شده تصریح کرد: رئیس کمیته داوری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو در ادامه گفت: 40 داور که از میان نخبگان و کارشناسان رادیو انتخاب شده‌اند بر اساس شاخص‌های تعیین شده برنامه‌های ارسالی به جشنواره را ارزیابی کرده‌اند. هر برنامه توسط 3 داور ارزیابی شده است. یکی از نکات جالب داوری جشنواره چهاردهم ارزیابی 808 ساعت معادل 33 روز از برنامه‌های کنداکتور شبکه‌ها در تابستان و پاییز 97 است.

تاکنون 414 عنوان برنامه از شبکه‌های مختلف رادیویی و مراکز استان‌ها به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و مورد داوری قرار گرفته، از این تعداد 40 اثر به مرحله داوری نهایی راه یافته‌اند.

ملازاده با اشاره به اهمیت خلاقیت در ساخت آثار رادیویی گفت: آثار خلاقانه در بخش آزاد جشنواره چهاردهم داوری می‌شوند.

وجه تمایز بخش آزاد در جشنواره امسال امکان رقابت همه عوامل برنامه‌ساز است. برنامه‌سازان می‌توانند در بخش خلاقانه شرکت کنند و آثار رادیویی خود را فارغ از قالب‌های متداول به رقابت بگذارند.

در این بخش امکان شناسایی استعدادهای ناشناخته و کشف ظرفیت‌های جدید برنامه سازی وجود دارد.

وی با اشاره به کیفیت برنامه‌ها در مرحله داوری تصریح کرد: امسال در بخش برنامه‌های مستند شبکه‌ها فعالیت قابل اعتنایی داشته‌اند و مستندهای زنده یا تولیدی با کیفیت خوب ارائه کرده‌اند.

به گزارش برنا ، ملازاده با بیان اینکه با پایان یافتن مهلت دریافت آثار در بخش‌های آزاد و بین‌الملل مرحله دوم داوری آثار آغاز خواهد شد خاطرنشان کرد: اسامی راه یافتگان به مرحله نهایی در بخش مستمر و ویژه به زودی اعلام می‌شود.
کد خبر: 97245
Share/Save/Bookmark