هنرمند باید دارای جوهره ی هنری باشد
در برنامه ارغنون مطرح شد:
هنرمند باید دارای جوهره ی هنری باشد
 
تاريخ : شنبه ۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۸
علیرضا وکیلی منش در برنامه ارغنون از شبکه رادیویی گفت و گو اظهار داشت: شرایط اجتماعی در برخی اوقات می تواند در فعالیت یک هنرمند تاثیر گذار بوده و از کار جدی او جلوگیری کند.
برنامه ارغنون با حضور علیرضا وکیلی منش (خواننده و آهنگساز) و با محوریت بررسی آثار و فعالیت های هنری وی روی آنتن رفت.
علیرضا وکیلی منش در برنامه ارغنون با اشاره به آخرین فعالیت های خود در حوزه ی موسیقی، گفت: به اتفاق آیدین اولیانسب در حال ضبط آلبومی هستیم که بخش هایی از آن انجام گرفته و این روزها در مراحل پایانی ضبط قرار دارد.
وی با اشاره به فعالیت های خود در غیر از کار آهنگسازی، افزود: چند سالی است که با تاسیس موسسه ای فرهنگی و هنری چندمنظوره که برگزاری کنسرت و کارهایی از این دست را انجام می دهد، در حوزه ی موسیقی فعالیت دارم، در کنار این وقتی که پیشنهادی برای آهنگسازی نداشته باشم به کار تهیه کنندگی رو آورده سعی در ادامه کار خویش دارم.
این خواننده ی ایرانی در خصوص کار تخصصی خود و فضای کار برای ادامه ی کار در کشور خاطر نشان کرد: در بسیاری از اوقات مشاهده می شود که داشته های یک هنرمند می تواند به واسطه ی نداشتن برخی از رابطه های و پول نادیده گرفته شده و بسیاری از هنرمندان به همین دلایل توانایی فعالیت در حوزه ی خویش را ندارند.
وی همچنین در ادامه افزود: انجام دادن سفارش های شخصی و دل سپردن به علایق خویش در تولید اثر بسیار بهتر از این است که هنرمند درگیر کارهایی بشود که در شان یک هنرمند نیست.
علیرضا وکیلی منش با بیان این که یک هنرمند باید دارای جوهره ی هنری باشد، اظهار داشت: شرایط اجتماعی در برخی اوقات می تواند در فعالیت یک هنرمند تاثیر گذار بوده و از کار جدی وی جلوگیری کند.
وی با تاکید بر این که در حال حاضر شرایط موسیقی در کشور رو به سختی و دشواری است، گفت: امروزه سلیقه ی مردم بیشتر به موسیقی پاپ و تلفیقی گرایش دارد و موسیقی سنتی آن طور که باید شنیده نمی شود.
این آهنگساز ایرانی همچنین در رابطه با این موضوع اضافه کرد: در دهه ی ۶۰ شرایط اجتماعی برای ارائه موسیقی سنتی بیشتر بود و مردم در آن زمان از این موسیقی استقبال بیشتری داشتند.
وی در خصوص مطرح شدن افراد به واسطه ی کار هنری در شرایط کنونی خاطر نشان کرد: تغییر سلیقه ی موسیقیایی مردم شرایط اجتماعی را برای مطرح شدن هنرمندان موسیقی سنتی بسیار کرده است. در حالت کلی می توان گفت، که شرایط اجتماعی عامل مهمی است برای مطرح شدن یه خواننده و یا آهنگساز در میان مردم.
این فعال حوزه ی موسیقی در خصوص آثار تولیدی موسیقی در کشور و شیوه ی مواجهه ی آن با مخاطب، گفت: به وطر کلی این هنرمند است که سلیقه و ذائقه ی مخاطب خود را می سازد، در کنار این مواردی هم هستند که می توانند به شنیده شدن یک اثر موسیقی در میان مردم کمک کنند.
وی همچنین در ادامه افزود: با توجه به شرایط سخت زندگی مردم در حال حاضر، کنسرت هایی که از فضای شادتری برخوردار هستند مورد توجه مردم قرار می گیرد، و همین موضوع یکی از دلایل اقبال موسیقی پاپ در جامعه به شمار می آید.
فایل صوتی برنامه ارغنون با اجرای وحید طارمی از وبگاه شبکه رادیویی گفت و گو قابل دریافت است، همچنین علاقه مندان به این برنامه می توانند هر پنچشنبه ساعت ۲۱ از این شبکه پیگیر برنامه های بعدی باشند.
کد خبر: 91935
Share/Save/Bookmark