صالحی امیری:از ورود۱۰ فیلم نامناسب به جشنواره فیلم فجر جلوگیری کردیم
در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی مطرح شد:
صالحی امیری:از ورود۱۰ فیلم نامناسب به جشنواره فیلم فجر جلوگیری کردیم
سیدرضا صالحی امیری در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی گفت:که از ورود ۱۰ فیلم به جشنواره فیلم فجر جلوگیری کرده است.
 
تاريخ : پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۹
به گزارش هنرنیوز ، به نقل از سایت خبری رسمی قم نیوز صالحی امیری با تاکید بر اهمیت ایجاد ثبات و آرامش در وزارت ارشاد و پرهیز از مناقشات، به ویژه مناقشات سیاسی تصریح کرد: انقلاب و دین هویت جامعه ما است و امروز با وجود اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد تومانی در حوزه مباحث قرآنی دچار تفرق بوده و نتوانستیم ساماندهی و جذب مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه حوزه قرآنی باید به سراسر کشور، منتقل شده و راه اندازی شود، به پالایش‌های صورت گرفته در جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و افزود: امسال شاهد حضور پررنگ تر جوانان انقلاب و ارزشی جامعه هستیم و از این قشر حمایت شده تا جشنواره رنگ و بوی انقلابی بیشتری به خود بگیرد.

وی جلوگیری از ورود ۱۰ فیلم با موضوعات فمینیستی و نامناسب به جشنواره فیلم فجر را مورد توجه قرار داد و با اشاره به فعالیت‌های وزارت ارشاد در حوزه مطبوعات گفت: این دوره کم مساله ترین دوران مطبوعات را پشت سر گذاشته‌ایم و این بحث به خاطر نظم، نظارت و پالایش دقیق بوده است.

صالحی امیری با تاکید بر فعالیت ناظرانی از دادستانی، حوزه‌های علمیه و سایر دستگاه‌ها در حوزه پالایش مطبوعات، مساله حج امسال را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: وزیر حج عربستان از ایران برای حج امسال دعوت کرده‌ است و سیاست کلی نظام نیز در این زمینه برقراری حج است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به این دعوت نمایندگانی از ایران به عربستان سفر کرده و هفت شرط را برای طرف مقابل بیان خواهند کرد گفت: محور این شروط برای طرف عربستانی حفظ کرامت، امنیت، حقوق شهدای منا و سیاست‌های مقام معظم رهبری در زمینه حج است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: اگر عربستان این شروط را بپذیرد سال آینده اعزام حج خواهیم داشت وگرنه در این مساله تابع نظر بزرگان هستیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به پالایش و انسداد ۱۶۰ هزار کانال فساد در فضای مجازی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه کمیته منتخب دولت کانال‌های با بیش از ۵ هزار عضو باید دریافت مجوز داشته باشند و فعالیت‌های آنان رصد شود.

صالحی امیری قرآن و مسجد را از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواند و تصریح کرد: رویکرد ما صیانت از آرمان‌های اسلام و انقلاب بوده و سعی داریم در این راستا آسیب‌های فضای مجازی را محدود کنیم.
کد خبر: 93915
Share/Save/Bookmark