هیات مدیره انجمن جلوه های ویژه میدانی یادداشت اعتراض آمیزی به محمد حیدری نوشت
در واکنش به رای داوران
هیات مدیره انجمن جلوه های ویژه میدانی یادداشت اعتراض آمیزی به محمد حیدری نوشت
همزمان با رای داوران، هیات مدیره انجمن جلوه های ویژه میدانی طی یاد داشت اعتراض آمیزی به محمد حیدری دبیرجشنواره نسبت به ادغام جلوه های ویژه میدانی و جلوه های ویژه بصری ، واکنش نشان داد.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰
به گزارش هنرنیوز؛همزمان با رای داوران، هیات مدیره انجمن جلوه های ویژه میدانی طی یاد داشت اعتراض آمیزی به محمد حیدری دبیرجشنواره نسبت به ادغام جلوه های ویژه میدانی و جلوه های ویژه بصری ، واکنش نشان داد.

متن این یاد داشت که در اختیار سایت هنر نیوز قرار گرفته است بدین شرح است:

خدمت دبيرمحترم جشنواره فجر

جناب اقاي حيدري. هرسال دريغ ازپارسال كه به اميد جشنواره اي بهترمي نشينيم

دو سال است كه درحقً جلوهاي ويژه ميداني اجحاف ميشود و نجابت اين صنف و همكاران گرامي ما موجب اين شد كه درسال گذشته لب به اعتراض بازنگشوديم و با بردباري ١سال ديگر را تحمل كرديم و با كار و طراحي درفيلمهاي خوب سينما خود را، اثبات نماييم. ولي با، اعلام كانديداها و تلفيق ٢ رشته ميداني و بصري عملا خط بطلاني روي تلاش همكاران ما كشيديد.

بايد يادآور شويم كه اين دو رشته به هيچ وجه از نظر مقياس داوري باهم در يك معقوله نميگنجند چون يكي پشت ميز انجام ميشود و ديگري در ميدان و  سر صحنه فيلمبرداري. جلوهاي ميداني كه يكي از تخصصي ترين رشته هاي سينما ميباشد و كل آن استرس و خطر فرسودگي زياد و دلواپسي خانوادهاي مديران جلوهاي ويژه؛ مي طلبد كه نگاه ويژه تري به اين رشته شود. كه در دو سال گذشته عملا چنين نبوده است.

اوايل سالي گذشت در جلسه اي با حضور جناب ايوبي ايشان فرمودند كاري براي جلوهاي ويژه نكردند ولي امروز معلوم شد كه كاري كردن و آن ظلم به جلوهاي ويژه و ناديده گرفتن زحمات همكاران ما در اين صنف بوده است .

جشنواره ويترين سينماي ايران است بايد با معيار عدالت و اعتدال داوري شود حتي اگر ١ پلان از انفجار، برف یا باران در فیلمی وجود داشته باشد باز هم جزو جلوه ميداني محسوب می شود و می بایست داوري شود چرا که زحمتی كشيده شده و به لحاظ بصری در زیبایی شناسی فیلم موثر بوده است.

شما كه امسال معيار عدالت و نظم را سرلوحه قرار داديد بايد بيشتر به اين رشته مظلوم توجه ميكرديد؟
ما هم اکنون خواستار بازنگري در آراي داوران هستيم به فرمايش مولاعلي(ع) حق گرفتني است نه دادني

وسلام
کد خبر: 88731
Share/Save/Bookmark