فروش ۲۸ میلیاردی در نمایشگاه ۵ روزه
مدیرکل دفتر صادرات صنایع‌دستی خبرداد:
فروش ۲۸ میلیاردی در نمایشگاه ۵ روزه
با وجود کاهش ۳۰۰ میلیونی بودجه برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی، فروش محصولات عرضه شده در نمایشگاه امسال با بیش از یک میلیارد تومان افزایش همراه بوده است.
 
تاريخ : سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۱
به گزارش هنرنیوز، مدیرکل دفتر صادرات صنایع‌دستی استقبال مردم از نمایشگاه امسال را بسیار مطلوب خواند و گفت: خوشبختانه امسال به واسطه تمهیداتی که در ستاد صنایع دستی کشور صورت پذیرفت، زمینه مطلوبی برای حضور هنرمندان و علاقمندان به صنایع دستی در این نمایشگاه فراهم آمد.

«پویا محمودیان» درباره آمار فروش صنایع دستی در بیست و پنجمین نمایشگاه صنایع دستی بیان کرد: امسال برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مسیر رشد فروش هنرمندان و صنعتگران حاضر در نمایشگاه بود که جمع‌بندی‌های صورت گرفته درباره آمار فروش حاکی از موفقیت این برنامه‌ها و تحقق اهداف مربوط به آن است. هنرمندان حاضر در این نمایشگاه نیز ابراز رضایت فراوانی از اقدامات صورت گرفته داشتند.

دبیر اجرایی نمایشگاه هفته صنایع دستی کشور آمار فروش امسال را چشمگیر دانست و گفت: میزان فروش اعلام شده از سوی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه، بیش از ۲۸ میلیارد ریال بوده است که نسبت به نمایشگاه سال گذشته با افزایشی بیش از ۱۰۰ درصدی همراه بوده و این میزان فروش تحلیلگران و فعالان این حوزه را به شگفتی وا داشته است.

محمودیان همچنین این نمایشگاه را از نظر میزان ثبت سفارشات ممتاز خواند و گفت: امسال در این زمینه با رشد خوبی مواجه بودیم، به طوریکه میزان سفارشات خرید ثبت شده به رقمی بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال رسید که پشتوانه خوبی برای تولید مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه امسال بود.

مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور با اشاره به فضای تعاملی ایجاد شده در این رویداد افزود: با ‌برنامه‌ریزی هایی که در ستاد صورت گرفت، بستری مناسب در ایام نمایشگاه ایجاد شد تا تولیدکنندگان و تجار صنایع دستی بتوانند به طور مستقیم با هم به تعامل و گفت‌و گو بپردازند و بی‌تردید نتایج این مسئله را در آینده نزدیک خواهیم دید.

وی همچنین راه‌اندازی کلینیک مشاوره در نمایشگاه امسال را حرکتی تازه دانست و بیان کرد: این اقدام حرکتی جدید در تاریخ این نمایشگاه است و با استقبال خیلی خوبی از سوی شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان همراه شد. در نتیجه آن بسیاری از سوالات و ابهامات فنی و تخصصی آنها پاسخ داده شد.

محمودیان با اشاره به حضور هیات‌های تجاری خارجی در نمایشگاه امسال اظهار کرد: چندین هیات تجاری از کشورهای ژاپن، چین، عمان، هلند و روسیه به بازدید از غرفه‌های پرداختند و اظهار امیدواری کردند که بتوانند زمینه‌های همکاری موثری در حوزه صنایع دستی داشته باشند.

مدیرکل دفتر صادرات صنایع دستی در پایان با تقدیر از حمایت‌های مسئولان سازمان میراث فرهنگی گفت: با وجود دشواری‌های فراوان، حمایت‌های آقای سلطانی‌فر و همچنین حمایت‌های معاونت صنایع دستی کشور در موفقیت تیم اجرایی نمایشگاه امسال بسیار تاثیرگذار بود و در سال "همدلی و هم زبانی میان دولت و ملت"، هدف گذاری‌های صورت گرفته در جهتی است که بتوانیم بازرگانی و صادرات صنایع دستی را ارتقاء دهیم و بی تردید نمایشگاه امسال گامی محکم در این راه بود.

بیست‌وپنجمین نمایشگاه ملی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی به مناسبت هفته صنایع دستی کشور از تاریخ ۲۰ تا ۲۵ خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.
کد خبر: 81567
Share/Save/Bookmark