حامیان «جایزه پژوهش سینمایی سال» معرفی شدند
حامیان «جایزه پژوهش سینمایی سال» معرفی شدند
اسماعیل بنی اردلان، حامیان نخستین دوره «جایزه پژوهش سینمایی سال»را معرفی کرد.
 
تاريخ : يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۷
به گزارش هنرنیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، اسماعیل بنی اردلان، ضمن معرفی حامیان معنوی نخستین دوره «جایزه پژوهش سینمایی سال»، مراکز و سازمانهای فعال در حوزه سینما را دعوت کرد تا در این رویداد علمی-فرهنگی حضور موثر و جامع تری داشته باشند.

دبیر «جایزه پژوهش سینمایی سال» در این خصوص گفت: دانشگاهها، مراکز علمی ـ پژوهشی و برخی سازمانها آمادگی خود را برای همکاری و حمایت از این رویداد علمی-فرهنگی، اعلام کرده اند. این مراکز به عنوان حامیان معنوی هستند که به لحاظ علمی و یا موضوع فعالیت، این رویداد را همسو با اهداف خود می دانند.

بنی اردلان ادامه داد: ما از حامیان معنوی جایزه پژوهش سینمایی سال می خواهیم در بخش علمی محافل خود مساله سازی کنند. دانشگاهها و پژوهشکده ها می توانند با رویکرد و نوع فعالیت مرکز خود، به مساله بپردازند و در حوزه تخصصی عملکرد آن مجموعه، از منظر جامعه شناسی، مردم شناسی، آمار و اطلاعات، وضعیت موجود و یا حوزه های دیگر، با جایزه پژوهش همراه باشند. طرح مساله در پژوهشکده ها و دانشگاهها و یافتن راهکارهایی برای بهتر شدن و هدایت پژوهشگران و همچنین برانگیختن فرضیه های کاربردی در حوزه سینما، اتفاق مهمی است که می تواند به پیشبرد این شاخه از هنر کمک کند.

رییس دانشکده مطالعات نظری دانشگاه هنر در پاسخ به این پرسش که بر چه اساسی حامیان فعلی به جایزه پژوهش سینمایی سال پیوستند؟ گفت: برخی از حامیان به واسطه نوع فعالیت و اهدافی که داشتند بعد از اعلام آغاز به کار و معرفی ضرورتهای پژوهش در سینما، آمادگی خود را به ما اعلام کردند. اما مراکزی هم بودند که بنا بر وظایف سازمانی دعوت به همکاری شدند.
کد خبر: 93933
Share/Save/Bookmark