حذف جشنواره عکس و فیلم اولی‌ها توسط انجمن سینمای جوانان!
لطفاً کار هایی را هم که باید انجام دهید بگویید
حذف جشنواره عکس و فیلم اولی‌ها توسط انجمن سینمای جوانان!
مدیر عامل انجمن سینمایی جوان در مراسم معارفه خود گفت: قبل از اینکه بدانیم چه کار باید انجام دهیم باید بدانیم چه کار‌هایی را نباید انجام دهیم. آیا حذف جشنواره عکس و فیلم اولی‌ها جزو‌‌ همان کار‌ها بودند؟! شاید به دلیل مشغله فراوان کاری حرف‌های دوستانتان را درمراسم معارفه فراموش کرده‌اید؟!
 
تاريخ : دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۴
جشنواره فیلم اولی‌ها برگزار می‌شود!
انجمن سینمای جوانان ایران با هدف توجه به لزوم بستر سازی برای کشف استعدادهای جدید در تداوم فرآیند آموزشی انجمن و ایجاد انگیزه، جشنواره فیلم اولی‌ها را پایه گذاری کرد و آن را در دو دوره برگزار نمود. نخستین جشنواره فیلم اولی‌ها در شهریور ماه سال ۹۱ در اردوگاه شهید باهنر توسط انجمن سینمای جوانان ایران و به دبیری هاشم میرزاخانی برای فارغ التحصیلان بیست و هفتمین دوره آموزشی این انجمن و «دومین جشنواره فیلم اولی‌های انجمن سینمای جوانان ایران» هم در سال ۱۳۹۲ برگزار شد.
بنا بر گفته هاشم میرزاخانی در دورانی که وی مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران بود این انجمن واقعاً به عنوان اصلی ترین بانی آموزش حرفه‌ای و هم چنین تولید فیلم کوتاه و حمایت از این افراد در کشور فعالیت داشت و به حق در طی سال‌هایی که میرزاخانی مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران بود تلاش بسیار شد تا این مجموعه در این مسیر گام بردارد.
انجمن سینمای جوانان ایران در طی سه دوره جشنواره عکس را برگزار نمود که در حال حاضر این جشنواره حذف شده است باورتان می‌شود؟
اگر به یاد داشته باشید در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل انجمن سینمای جوان تقریباً درصد بالایی از افراد حاضر در این مراسم از فعالیت‌های انجمن قدردانی کردند و عکاسان به صورت ویژه از دست آورد انجمن سینمای جوان با مدیر عاملی هاشم میرزاخانی قدردانی کردند چرا که هنر عکاسی در این انجمن در سال‌های پیش به فراموشی سپرده شده بود.
عکاسان در این مراسم نیز به نکته‌های مهمی اشاره کردند و گفتند هنر عکاسی به واقع در طی سال‌های پیش در انجمن مرده بود و کنار گذاشته شده بود اما با تلاش بسیار زیاد انجمن سینمای جوان این هنر جان دوباره گرفت و به همت این دوستان سه دوره جشنواره عکس هم برگزار شد حال جان دوباره این هنر را گرفته‌اند
دیگر خبری از برگزاری جشنواره عکس نیست باورتان می‌شود؟
در مرحله بعد باید به دستاورد دیگر دوستان در مدیریت جدید انجمن سینمای جوان ایران اشاره کرد و آن حذف جشنواره فیلم اولی‌ها آن هم بدون هیچ توضیح و دلیل منطقی است. این حق علاقمندان سینما است که بدانند چرا نباید سومین دوره جشنواره فیلم اولی‌ها برگزار شود. فیلم اولی‌هایی که با اشتیاق و علاقه تمام خود را برای سومین دوره این جشنواره آماده می‌کردند اما آرام آرام متوجه شدند که خبری از برگزاری این جشنواره نیست.
آیا غیر از این است که انجمن در مرحله اول وظیفه‌ای غیر از آموزش ندارد و باید این آموزش را هدفمند کند تا افراد آموزش دیده هرز نروند؟ آیا نباید در بین آموزش دیده‌های خود در حرفه فیلم سازی که تازه الفبای این هنر _صنعت را آموخته‌اند به کشف استعداد‌ها بپردازد؟ آیا صرف دریافت پول و آموزش و بعد‌‌ رها کردن هنرجو‌ها انجمن به رسالت خود عمل کرده است؟ برنامه انجمن برای فارغ التحصیلان دوره جدید چیست؟‌‌ رها کردن؟!
در مراسم تودیه و معارفه مدیر عامل انجمن سینمای جوان هوشنگ توکلی گفت: «کار‌های خوبی در دوران مدیر عاملی هاشم میرزاخانی در انجمن سینمای جوان صورت گرفت که در تاریخ سینمای جوان باقی خواهد ماند.»
همچنین شهاب رضویان به روی صحنه آمد و گفت: «امیدوارم حبیب ایل بیگی ساختار‌های مناسبی را که میرزاخانی بنا نهاده کنار نگذارد و اگر واقعاً خوب است ادامه دهد و این نشود که با تغییر مدیریت خیلی ازکا‌های خوب و نتیجه بخش هم حذف شود.»
پیشکسوت عکاسی استاد قلم سیاه نیز در ارتباط با عکاسی در روز مراسم تودیع و معارفه گفت: «برای ما در این سه سال که میرزاخانی مدیریت انجمن را بر عهده داشت اتفاق عجیبی افتاد و آن هم نفس کشیدن عکاسی بود. امروز ما شش هزار عکاس تربیت شده داریم و این افتخار بزرگی است.»
دوستان در انجمن سینمای جوان بدانند که تاریخ این انجمن حافظه طولانی مدت خوبی دارد و به قول هوشنگ توکلی کار‌های شما هم در تاریخ انجمن ماندگار خواهد شد اما با چه کیفیتی؟!
یادتان است که شهاب رضویان گفت کار‌های نتیجه بخش و خوب را حذف نکنید؟!
یادتان است استاد قلم سیاه گفت تازه عکاسی شروع به نفس کشیدن کرده است؟!
پس با چه دلایلی که توضیح هم ندادید بخش‌های خوب و مفیدی را که مورد استقبال هم بوده است حذف کردید؟ چرا نفس و جان عکاسی را گرفتید؟!
حبیب ایل بیگی مدیر عامل جدید انجمن سینمای جوان اما در مراسم معارفه خود گفت: «ابتدا با دوستانمان در هیئت امنا جلسه خواهیم گذاشت و برنامه‌های خود را مشخص و اعلام خواهیم کرد. ما بیش از اینکه نیاز داشته باشیم که بدانیم چه کار می‌خواهیم کنیم به این نیاز داریم که متوجه باشیم چه کار‌هایی را نباید انجام بدهیم.»
واقعاً دوستان ما در انجمن کی و چگونه جلسات خود را برگزار کردند؟ مگر نگفتند که برنامه‌های خود را اعلام می‌کنند؟! به نظر زمان قابل توجهی نیز گذشته است و این حق را داریم که برنامه‌های دوستان را بدانیم.
امیدواریم صرفاً باتوجه به عقیده‌های شخصی و سلیقه‌ای و یا حتی تصمیم‌های غیر تخصصی کاری نکنیم که زحمت‌های عده‌ای که فعالیت‌های مفیدی را در انجمن سینمای جوان انجام داده‌اند به باد برود و یا نادیده گرفته شود. چرا باید تصمیمات مدیران دوره قبل را نادیده گرفت و از بین برد تا تصمیمات جدیدی گرفت؟ نمی‌شود بدون تخریب آن‌ها و حتی کار آن‌ها فعالیت جدیدی را پایه گذاری کرد؟
راستی کار‌هایی را که نباید انجام بدهید فهمیدیم. فقط مرحمت بفرمایید کار‌هایی را که باید انجام بدهید هم بگویید که دچار سردر گمی نشویم.
کد خبر: 71522
Share/Save/Bookmark