تاخیر دو ماه در اعلام فراخوان جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران
نیمه اردیبهشت ماه شده است
تاخیر دو ماه در اعلام فراخوان جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران
به نظر کمی دیر شده است، فراخوان و آئين نامه شركت در جشنواره فیلم کوتاه تهران توسط انجمن سینمای جوانان هنوز با وجود این که نزدیک به دو ماه از سال جدید می گذرد امروز منتشر شد؛ شاید مدیران انجمن و جشنواره فکر می کنند فیلم کوتاه را باید در زمان کوتاه ساخت و برگزار کرد؟!
 
تاريخ : شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۹
ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که با گذشت بیش از شش ماه از مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل انجمن سینمای جوان باید شاهد برنامه ریزی این مجموعه برای آینده آن باشیم و این حق اصحاب رسانه است که بدانند مدیرعامل جدید انجمن چه فعالیت و برنامه ریزی را برای آینده سینای جوان کرده است. خبرهای دریافتی از این انجمن چنگی به دل نمی زند و همچنین تیم جدید هم با قبول مسئولیت، بیش از شش ماه کار جدیدی انجام نداده اند و هنرمندان و سازندگان فیلم های کوتاه هنوز نمی دانند قرار است به چه سمتی در دوره جدید حرکت کنند و مدیریت جدید چگوه عمل خواهد کرد.

این که خبری پیامکی روزانه دریافت کنیم مبنی بر این که فلان فیلمنامه در شورا به تصویب رسید و یا خبرهایی از این دست، اتفاق قابل توجهی نیست. تیم جدید هنوز بر زمینی راه می روند که مدیریت قبلی آن را بنا نهاده است و هنوز شاهد اتفاق و جریانی از سوی این گروه نیستیم که درآن مرحله پای نقد آن تصمیمات بنشینیم.

در این میان؛ یکی از اتفاقات مهم که به عهده انجمن سینمای جوان است برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران است که تا چندی پیش دبیری این جشنواره بر عهده هاشم میرزاخوانی بود. فردی که شاید بیشترین تحولات در این انجمن در زمان او صورت گرفته است.

شاهد این مدعا می تواند مراسم تودیع و معرفه ای باشد که برای این دو مدیر برگزار شد. تقریباً تمام افرادی که به روی صحنه رفتند تا در ارتباط با انجمن سینمای جوان حرف بزنند از میرزاخوانی به عنوان مدیری موفق یاد کردند که در میان دوره های پیشین تلاش قابل توجهی در نظام مند کردن ساختار انجمن داشته است و برخی بخش ها را واقعاً در دوران مدیریتش احیا کرد مانند عکاسی در این انجمن.

اصولاً در سال های گذشته فراخوان جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران یا اسفند ماه و یا نهایتا روزهای نخستین اردیبهشت ماه منتشر می شد و هنرمندان و فیلم سازان می دانستند که تا چه تاریخی برای شرکت و ارسال آثار فرصت دارند. از همه مهم تر می توانستند با توجه به موضوعات مورد قبول جشنواره و سیاست گذاری های آن فیلم هایی را برای ساخت در نظر بگیرند و زمان بندی در اختیارشان قرار می گرفت و می دانستند طبق این زمان مشخص شده از می توانند فیلمی را بسازند و در جشنواره شرکت دهند.

در این شرایط امروز از سوی انجمن سینمای جوان فراخوانی منتشر شده است. به نظر کمی دیر شده است فراخوانی که طبق روال گذشته در بهمن و یا اسفند ماه منتشر می شد امروز به اعلام عمومی رسیده است؛ شاید مدیران فکر می کنند فیلم کوتاه را باید در زمان کوتاه ساخت؟!!
کد خبر: 71162
Share/Save/Bookmark