«شماره ۱۷ سهیلا» و «خاطرات پاییزی» در جشن تصویر سال
«شماره ۱۷ سهیلا» و «خاطرات پاییزی» در جشن تصویر سال
 
تاريخ : شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۴
فیلم‌های «شماره ۱۷ سهیلا» و «خاطرات پاییزی» در چهاردهمین جشن تصویر سال به نمایش در می‌آیند.

به گزارش هنرنیوز، فیلم‌های «شماره ۱۷ سهیلا» و «خاطرات پاییزی» در چهاردهمین جشن تصویر سال به نمایش در می‌آیند.

فیلم سینمایی شماره ۱۷سهیلا به کارگردانی محمود غفاری و تهیه‌کنندگی سید امیر سیدزاده روز ۱۱ اسفند ماه ساعت ۱۶ و فیلم سینمایی خاطرات پاییزی روز ۱۴ اسفند ماه ساعت ۱۶ در قالب جشن تصویر سال، در سالن ناصری خانه هنرمندان به نمایش در می‌آیند.

شماره ۱۷ سهیلا با بازی زهرا داودنژاد، بابک حمیدیان و مهرداد صدیقیان در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و مورد توجه منتقدان، اهالی رسانه و مردم قرار گرفت.

این فیلم روایت‌کننده داستان دختری میانسال است که زمان ازدواج او به تاخیر افتاده و با توجه به مشکل ژنتیکی که دارد در تلاش است که هر چه سریعتر ازدواج کند تا بچه دار شود.

خاطرات پاییزی با بازی نازنین احمدی شاهپورآبادی نیز به کارگردانی علی فخرموسوی و تهیه‌کنندگی ویکتور ویلهلم و سید امیر سیدزاده در بخش هنر و تجربه سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. این فیلم به صورت مشترک توسط ویلهلم کرتیو سنتر (جمهوری چک) و افرند فیلم آریا (ایران) با همکاری اُپتیما فیلم (اوکراین) ساخته شده است.

خاطرات پاییزی این فیلم عاشقانه‌ای ضد جنگ است و قصه دختری را به تصویر می‌کشد که خانه و خانواده‌اش مورد حمله و تجاوز گروه‌های تروریستی قرار گرفته است؛ او که آواره‌گی، نابینایی و حتی از دست دادن قدرت تکلم را تجربه می‌کند در نهایت می‌تواند آرامش و عشق را در گوشه‌ای دیگر از دنیا در کنار مردمی که خود آسیب دیده از جنگ هستند، بیابد.

چهاردهمین جشن تصویر سال شامگاه یکم اسفند ماه با یاد عباس کیارستمی در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد و تا ۲۰ اسفندماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: 94112
Share/Save/Bookmark