کمیسیون فرهنگی وظایف رئیس رسانه ملی را در طرح نظارت بر صداوسیما مشخص کرد
آزادیخواه :
کمیسیون فرهنگی وظایف رئیس رسانه ملی را در طرح نظارت بر صداوسیما مشخص کرد
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با تصویب ماده ۹ طرح نظارت بر صداوسیما وظایف رئیس رسانه ملی توسط کمسیون فرهنگی مشخص و مواد ۲۴گانه آن تصویب و جمع‌بندی شد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۷
به گزارش هنرنیوز ، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز ماده ۹ طرح نظارت بر صدا و سیما که از پیش از این مراعا مانده بود به تصویب اعضای کمیسیون رسید و جمع‌بندی در خصوص مواد ۲۴ گانه این طرح انجام و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی افزود: با تصویب ماده ۹ این طرح وظایف رئیس سازمان در کمیسیون فرهنگی مشخص شد و ازجمله این وظایف می‌توان به این موارد اشاره کرد:

پیش نویس راهبردها و سیاست‌های کلی سازمان برای تصویب در هیأت امنا، پیش‌نویس برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت برای تصویب در هیأت امنا، پیش‌نویس بودجه سنواتی برای تصویب در هیأت امنا، تهیه طرح پیشنهاد‌ی در خصوص تشکیلات سازمان برای تصویب در هیأت امنا، اجرای دقیق برنامه و بودجه سنواتی سازمان، عزل و نصب معاونین سازمان، عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در جلسه امروز رأی گیری در خصوص انتخاب اعضا برای معرفی به صحن به منظور انتخاب اعضای ناظر مجلس در تعدادی از شوراها نیز انجام شد که بر این اساس حجت‌الاسلام احمد سالک، محمداسماعیل سعیدی، حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد و حجت‌الاسلام احمد مازنی برای انتخاب عضو ناظر در شورای امر به معروف و نهی از منکر از سوی اعضای کمیسیون انتخاب شدند.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: همچنین ۴ نفر از اعضا برای معرفی به صحن به منظور عضویت در شورای نظارت بر صداوسیما انتخاب شدند که اسامی آنها عبارت است از غلامرضا کاتب، سید احسان قاضی زاده هاشمی، جمشید جعفرپور و مهدی شیخ.

وی در پایان گفت: برای عضویت در شورای نظارت بر مطبوعات نیز جمشید جعفرپور و محمدعلی وکیلی عضو ناظر بر نهاد کتابخانه‌های عمومی، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه و محمد اسماعیل سعیدی و برای انتخاب عضو ناظر بر میراث فرهنگی، احد آزادیخواه و علیرضا ابراهیمی و حجت‌الاسلام احد آزادیخواه و اصغر مسعودی برای عضویت در شورای نظارت بر فعالیت‌های قرآنی انتخاب شدند.
کد خبر: 97092
Share/Save/Bookmark