رسانه ملی هیچگاه منشا جریان موسیقی نبوده است / باید غفلت های موسیقی ایرانی را جبران کنیم
در نشست خبری کنسرت محمد معتمدی عنوان شد؛
رسانه ملی هیچگاه منشا جریان موسیقی نبوده است / باید غفلت های موسیقی ایرانی را جبران کنیم
محمد معتمدی در پاسخ به هنرنیوز گفت : متاسفانه صدا و سیما در سال های اخیر به خودی خود منشا جریانی نبوده و هنگامی که اثری در بازار موسیقی پرفروش شده به سراغ آن رفته است!
 
تاريخ : يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، نشست رسانه ای کنسرت محمد معتمدی «بگو کجایی» با حضور محمد معتمدی ، رضا شایسته رهبر ارکستر ، علیرضا امینی از مدیران برگزاری کنسرت برگزار گردید.

علیرضا امینی سرپرست و مدیر هنری کنسرت بگوکجایی در این نشست با بیان اینکه آثار فاخر کلاسیک ایرانی در برگیرنده ویژگی های خاصی هستند که به صورت سینه به سینه منتقل شدند و یکی از هنرمندانی که طی دهه های گذشته از خود کارهای بسیار ارزشمندی بر جای گذاشته استاد مجید وفادار است و این هنرمند نزدیک به سیصد تصنیف دارد که خوشبختانه هم دست نویس آنها وجود دارد و هم بیش از دویست قطعه از آنها به صورت شنیداری قابل دسترسی است.

وی ادامه داد: ما باید به دنبال ارکستری می گشتیم که قابلیت کارهای مجید وفادار را داشته باشد و تنها ارکستری که توانست به ما کمک کند ارکستر «چکاوک» بود که در این کنسرت همراه ارکستر «نیایش» حضور دارد. ما تمام تلاش خود را انجام دادیم که رنگ و بوی آثار قدیمی مجید وفادار حفظ شود به همین جهت علاوه بر استفاده از ارکستر چکاوک از صدای محمد معتمدی نیز استفاده کردیم.

محمد معتمدی هم در این نشست گفت: خوشحالم پس از سال ها قرار است پروژه ای به صورت منسجم آثاری از هنرمندان ایران را به صحنه برود. هدف ما از برگزاری این کنسرت این است که غفلت های موسیقی ایرانی را جبران کنیم و به جریان پیوند موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی پاپ در ارکستر گلها توجه کنیم. قطع شدن این رشته و کنار گذاشته شدن این استادان از موسیقی باعث شد تا از به دست آوردن ذائقه موسیقی اصیلی ایرانی باز بمانیم و به کارهایی روی بیاوریم که بسیار عجیب و غریب است.

وی ادامه داد: آثاری که در این کنسرت برای مخاطبان اجرا می شوند، غیر از چند قطعه در جامعه امروز ما کمتر شنیده شده است. هدف ما در برگزاری کنسرت پیش رو این است که انقطاع تاریخی که بین موسیقی اصیل ایرانی قدیم با موسیقی امروز ایران ایجاد شده به سهم خود مرتفع کنیم.

محمد معتمدی در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که درباره حمایت رسانه ملی از موسیقی بویژه موسیقی اصیل ایرانی گفت : متاسفانه صدا و سیما در سال های اخیر به خودی خود منشا جریانی نبوده و همواره وقتی اثری در بازار موسیقی پرفروش شده به سراغ همان آثار رفته و از این کارها استفاده کرده است! در حالیکه مجموعه ای چون سازمان صدا و سیما با این ابعاد، باید خودش جریان ساز باشد و خودش ذائقه مخاطب را تعیین کند.

وی ادامه داد: بنده حدود بیست سال است که در حوزه موسیقی فعالیت می کنم اما تاکنون حمایتی از رسانه ملی ندیدم و این یک علامت سوال بزرگ برای من است و نمی دانم چه جریاناتی در کار بوده که این رسانه هیچ وقت رسانه من نبوده و من در مقایسه با خیلی از هنرمندان از آمار خوبی برای پخش آثارم در صدا و سیما برخوردار نیستم.

رضا شایسته رهبر ارکستر «چکاوک» هم در این نشست رسانه ای با انتقاد از کمبود حمایت های دولتی از ارکسترهای خصوصی بیان کرد: چرا وقتی از توسعه اشتغال سخن می گوییم این موضوع نباید در حوزه هنر اتفاق بیفتد؟ آیا از یک ارکستر چهل نفره نباید حمایتی انجام گیرد؟ من انتظار دریافت وام از مسئولی را ندارم اما خواسته ام این است که در حوزه اجاره سالن کمک بیشتری کنند و از دست‌اندازی هایی که در حوزه موسیقی ایجاد می شود، جلوگیری کنند.
شایسته گفت: بازسازی آثار قدیمی کار بسیار سختی است و لازم است که روی اجرای زنده این آثار تمرکز بیشتری داشته باشیم.

کنسرت «بگو کجایی» به خوانندگی محمد معتمدی با حمایت شرکت «شیناتک» و همراهی انجمن موسیقی ایران ساعت ۲۱:۳۰ روز نهم شهریور ماه در برج میلاد تهران با قطعات مجید وفادار اجرا می شود.

کد خبر: 95049
Share/Save/Bookmark