یکی از سالن‌های تهران به نام «داود رشیدی» نامگذاری شد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد؛
یکی از سالن‌های تهران به نام «داود رشیدی» نامگذاری شد
 
تاريخ : چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۶

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر شهر در پردیس تئاتر تهران از افتتاح مجموعه سالن‌های نمایشی پردیس تهران، مرکز صبا و نیز مجموعه باغ کتاب در اراضی عباس آباد، همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد و یکی از سالن‌های پردیس تئاتر تهران را به نام داود رشیدی کرد.

به گزارش هنرنیوز، محمود صلاحی در ابتدای سخنان خود با اشاره به محل برگزاری این مراسم گفت: باید ابتدا از شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران تقدیر کنیم، که طی سال‌های گذشته بهترین مرکز نمایشی شهر را در جنوب تهران پایه‌گذاری کردند و ما امروز اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر شهر را در «پردیس تئاتر تهران» برگزار می‌کنیم. این مرکز با ۳۰ هزار متر زیربنا و ۱۰ سالن مجهز باید با حضور شما رنگ و بوی متفاوتی بگیرد.

وی افزود: این مرکز در محرم و صفر با اجرای نمایش‌های آیینی فعالیت خود را ادامه خواهد داد اما به طور رسمی همزمان با دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به فعالیت‌های موثر شهرداری تهران در زمینه فرهنگ تاکید کرد: از زمان تشکیل شهرداری تهران که بیش از ۱۰۰ سال از آن می‌گذرد، فعالیت‌های فرهنگی که تاکنون صورت گرفته اگر کمتر از این ۱۰ سال حضور «محمد باقر قالیباف» در شهرداری تهران باشد، بیشتر نیست.

اجرای ۲۰۰ نمایش از عید قربان تا عید غدیر

صلاحی ادامه داد: احداث پردیس‌های سینمایی رازی، راگا، تماشا و رازی و پردیس سینمایی آزادی که بخش عمده‌ای از آن متعلق به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است و همین‌طور دو پردیس تئاتر صبا و تهران، چند فرهنگسرا، ده‌ها کتابخانه و خانه فرهنگ و... تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های هنری شهرداری تهران در ۱۰ سال اخیر است.

او درباره اجراها در پنجمین جشنواره تئاتر شهر گفت: طی فراخوانی که در اواخر فروردین ماه منتشر شد، ۱۳۵۵ اثر متقاضی شرکت در این جشنواره بودند که از میان آنها ۱۶۸ هنرمند جوان با میانگین سنی ۲۳سال در قالب ۷۰ گروه نمایشی اجرا داشتند و از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خم حدود ۲۰۰ اجرا را در ۱۳ مرکز هنری را تجربه کردند.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری تجلیل از پیشکسوتان در جشنواره تئاتر شهر گفت: از نخستین دوره جشنواره، تجلیل از پیشکسوتان عرصه تئاتر را به عنوان یک وظیفه در نظر گرفتیم، چرا که این جشنواره، جشنواره گروه‌های جوان است.

وی در پایان گفت: در این پنج دوره تاکنون از چهره‌های شاخصی چون زنده‌یاد محمود استاد محمد، زنده یاد داوود رشیدی، حسین محب‌اهری، استاد علی نصیریان و استاد اسماعیل خلج تقدیر کرده‌ایم و امسال نیز بنا به تصمیم شورای سیاست‌گذاری از کارگردان، بازیگر و نویسنده شناخته شده استاد اکبر زنجان‌پور و کارگردان، بازیگر و مدیر تئاتری پیشکسوت مریم معترف تقدیر می‌کنیم.

نامگذاری یک سالن پردیس تئاتر تهران به نام داود رشیدی

در جریان آیین اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر شهر، با دستور شهردار تهران، یکی از سالن‌های اصلی پردیس تئاتر تهران به نام داود رشیدی نامگذاری شد و از اکبر زنجانپور و مریم معترف، دو تن از پیشکسوتان عرصه نمایش تقدیر شد.

در آیین تقدیر از بزرگان تئاتر کشور، رضا فیاضی نویسنده و بازیگر پیشکسوت، روی صحنه رفت و قصه خود از همکاری با مریم معترف را بیان کرد.

بعد از پخش کلیپ مصاحبه با مریم معترف؛ قطب الدین صادقی روی صحنه رفت و نامه رکن الدین خسروی از لندن خطاب به اکبر زنجان‌پور را قرائت کرد و کلیپ مصاحبه با زنجان پور پخش شد و از مریم معترف و اکبر زنجان‌‍‌پور تقدیر شد.
کد خبر: 92880
Share/Save/Bookmark