سریال موسی (ع) در مرحله و برزخ بی‌پولی رسانه ملی/ نظر علما درباره تصویر چهره موسی(ع)
شورجه خبر داد؛
سریال موسی (ع) در مرحله و برزخ بی‌پولی رسانه ملی/ نظر علما درباره تصویر چهره موسی(ع)
 
تاريخ : يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۷
جمال شورجه گفت: سریال «موسی پیامبر» در حال حاضر در مرحله و برزخ بی‌پولی به سر می‌برد و امیدواریم که شاید بودجه تا سال آینده فراهم شده و بتوانیم کارمان را شروع کنیم.

به گزارش هنرنیوز، «جمال شورجه» که کارگردانی مجموعه تلویزیونی «موسی پیامبر» به او سپرده شده، در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: در حال حاضر پیشرفتی برای کار حاصل نشده و ما همچنان در انتظار و برزخ پیش تولید به سر می‌بریم که شاید بودجه فراهم شده و بتوانیم کارمان را شروع کنیم.
وی ادامه داد: بازنویسی فیلمنامه در حال حاضر توسط آقای براهیمی انجام می‌شود و آقای شیخ انصاری نیز مشغول تهیه آرت بوک و استخراج آن هستند.

شورجه اظهارداشت: امیدوارم با توجه به مصوبات مجلس که منجر شد بودجه تلویزیون اندکی بیشتر شود و تزریق آن توسط دولت، بتوانیم تا اوایل اردیبهشت ماه کار تولید را آغاز کنیم.

کارگردان ۳۳ روز در پاسخ به این سوال که برای طراحی چهره حضرت موسی فکر کرده‌اید و گزینه‌ای برای ایفای این نقش دارید یا خیر؟ تصریح کرد: در تاریخ درباره مردمان بنی اسرائیل مطالب زیادی وجود دارد. مشخصات فیزیکال این قوم نیز بیان شده است. این که چهره‌ها و قد و قامتشان به چه شکل بوده و همچنین چه نوع پوشش و خوراکی داشته‌اند نیز کاملا مشخص است. به همین دلیل در طراحی شخصیت‌ها خیلی با مشکل مواجه نخواهیم بود.

وی افزود: درباره بازیگر نقش حضرت موسی(ع) نیز ترجیح می‌دهیم از یک چهره ناشناس که تا به حال دیده نشده استفاده کنیم که البته به معانی قصه نیز اعتقاد داشته باشد. فکر می‌کنم از این طریق بهتر به چیزی که مد نظرمان است برسیم.

شورجه همچنین در پاسخ به این سوال که برای تصویر چهره حضرت موسی مشکل شرعی وجود دارد یا خیر؟ توضیح داد: ما در این باره با علما صحبت‌هایی داشته‌ایم و نظر ایشان این است که تصویر چهره حضرت موسی(ع) در سریال هیچ مشکل شرعی ندارد.

وی در پایان گفت: زنده یاد سلحشور با همت و سخت‌کوشی فیلمنامه این سریال را نوشته بودند و امیدوارم پاسدار خوبی برای میراث ایشان باشیم.
کد خبر: 94040
Share/Save/Bookmark