همکاری ۲ نهاد هنری در برگزاری جشنواره پنجم «هنر مقاومت»
همکاری ۲ نهاد هنری در برگزاری جشنواره پنجم «هنر مقاومت»
 
تاريخ : يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۳
مسعود نجابتی دبیرکل جشنواره «هنر مقاومت» از همکاری «نهضت مردمی پوستر انقلاب اسلامی» مشهد و «مجمع طراحان انقلاب اسلامی آیه» اصفهان در برگزاری پنجمین دوره این جشنواره خبر داد.

به گزارش هنرنیوز، مسعود نجابتی دبیرکل جشنواره «هنر مقاومت» درباره برگزاری دوره پنجم این جشنواره گفت: در برگزاری پنجمین جشنواره «هنر مقاومت»، در نظر داریم تا از استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه هنرمندان جوان در سراسر کشور استفاده کنیم و باتوجه به اینکه افراد توانمند و برجسته‌ای در حوزه هنرهای تجسمی در قالب تشکل‌ها و مجامع هنری در حال فعالیت حرفه‌ای هستند، با مشورت جمعی از خبرگان این حوزه مناسب دیدیم تا در جهت بهبود کیفی جشنواره از این پتانسیل ارزشمند به نحو احسن بهره ببریم.

مدیرعامل گروه هنرهای تجسمی روایت فتح افزود کرد: تمرکززدایی از تهران یکی از سیاست‌های برگزاری جشنواره پنجم «هنر مقاومت» است و بنا داریم تا همه توان حرفه‌ای هنرمندان سراسر کشور را در این جشنواره، کنار خود داشته باشیم و در این راستا و در نخستین گام ۲ تشکل حرفه‌ای «نهضت» و «آیه» را که از مجامع هنری رشته هنرهای تجسمی در شهرهای اصفهان و مشهد هستند دعوت به همکاری کردیم که با پاسخ مثبت مدیران این ۲ تشکل آقایان سید محمدرضا میری مدیر نهضت مردمی پوستر انقلاب اسلامی و مجتبی مجلسی مدیر مجمع طراحان انقلاب اسلامی آیه مواجه شدیم. شهر مشهد به عنوان پایگاه رسمی برگزاری پوستر و تبلیغات شهری پنجمین جشنواره «هنر مقاومت» انتخاب شد که امید داریم در این بخش از جشنواره شاهد دریافت آثار مطلوب و ارزشمندی از سوی هنرمندان جوان و پیشکسوت از سراسر میهن اسلامی باشیم.

نجابتی افزود: دلیل انتخاب این دو پایگاه مردمی به این دلیل بود که این دو استان به‌عنوان مرکزی برای ارائه آثار و ارتباط هنرمندان سایر استان‌ها شناخته می‌شوند و هنرمندان شهرهای دیگری نظیر شیراز، تبریز، یزد، اهواز وبا این دو مرکز... ارتباطات نزدیک و تنگاتنگی دارند.

سید محمدرضا میری دبیری بخش پوستر و حامد مغروری دبیری بخش تبلیغات شهری پنجمین جشنواره «هنر مقاومت» را بر عهده دارند.

پنجمین جشنواره «هنر مقاومت» با دبیری مسعود نجابتی در ۱۰ بخش «پوستر» و «تبلیغات شهری»، «کارتون و کاریکاتور»، «تصویرسازی»، «طراحی صنعتی»، «پرچم و کتیبه»، «تایپوگرافی»، «گرافیک متحرک»، «نقاشی دیجیتال»، «عکس» و بخش ویژه «علمی ـ پژوهشی» به همت گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح، دی و بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
کد خبر: 97010
Share/Save/Bookmark