«مهمانی مهر و نیایش» کانون، میزبان کودکان و نوجوانان
در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری برگزار می‌شود؛
«مهمانی مهر و نیایش» کانون، میزبان کودکان و نوجوانان
«مهمانی مهر و نیایش» عنوان ویژه‌برنامه‌های کانون پرورش فکری در ماه مبارک رمضان است که خاطره‌های خوشی را برای کودکان و نوجوانان به یادگار می‌گذارد.
 
تاريخ : شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۴
به گزارش هنرنیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این ویژه برنامه‌ها از 26 خرداد تا 4 تیر مصادف با 9 تا 18 رمضان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

بسیاری از خاطره‌های خوش ماه مبارک رمضان از سحری خوردن‌ها تا سفره‌‌های افطار و دورهمی‌هایش برای همه ما، به روزهای کودکی بازمی‌گردد.

در این میان، انداختن سفره افطار در هر شب برای یک گروه از کودکان همچون ایتام، کودکان کار، بیماران و... با مشارکت انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و برپایی جنگ‌های شبانه ویژه کودکان شامل قصه‌گویی، موسیقی، تئاتر، نمایش فیلم، هم‌خوانی قرآن، سخنرانی مذهبی، تواشیح و همچنین نمایش فیلم‌های مناسبتی، بخشی از برنامه‌های «مهمانی مهر و نیایش» در کانون است.

در عین حال، برنامه‌ی خوانش قرآن از سوی نوجوانان هر شب قبل از افطار، اجرای مسابقه‌های متنوع قرآنی، برپایی نمایشگاه با موضوع رمضانِ اقوام ایرانی با مشارکت کودکان دیگر شهرها ‌و برگزاری کارگاه‏های فرهنگی هنری ویژه کودکان و خانواده‌ها از دیگر فعالیت‌های این مهمانی محسوب می‌شود.

همچنین برپایی نمایشگاه کتاب، اسباب‌بازی‌، نرم‌افزار و... از تولیدات کانون یا محصولات مورد تأیید کانون با محتوای دینی، برپایی نمایشگاه تصویرسازی‌ها و عکس‌های کتاب‌های کانون با موضوع ماه مبارک رمضان و تجلیل از برخی کودکان مانند روزه‌اولی‌ها یا فرزندان شهدای مدافع حرم و... از جمله برنامه‌های «مهمانی مهر و نیایش» به شمار می‌رود.

بر همین اساس، آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم قرآنی در قالب برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در کنار شادی‌آفرینی برای خانواده‌ها به‌ویژه کودکان در ماه مهمانی خداوند از جمله اهداف این برنامه است.

این برنامه‌ها در آستانه‌ی شروع فعالیت‌های تابستانی کانون و در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 19 تا 23 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار خواهد شد.

\"\"
کد خبر: 91756
Share/Save/Bookmark