چشم‌هایتان را ببندید جشنواره تئا‌تر فجر حاشیه نداشته است!
سایه خیال بر سر جشنواره تئاتر فجر
چشم‌هایتان را ببندید جشنواره تئا‌تر فجر حاشیه نداشته است!
روزهای پایانی جشنواره تئاتر فجر است و اگر قرار باشد که یک نگاه تخصصی و حرفه در سطح یک جشنواره بین المللی داشته باشیم باید کلاه شرم بر سر بگذاریم.
 
تاريخ : دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۵
روزهای پایانی جشنواره تئاتر فجر است؛ اتفاق‌های زیادی در این روز‌ها افتاده است که با یک بررسی ساده و نگاهی عامیانه می‌توان فهمید که با چه سطح کیفی از یک جشنواره بین المللی روبرو هستیم. و با یک بررسی عمیق و تخصصی باید کلاه شرم را بر سر بگذاریم. از ساده‌ترین مسئله که نحوه ورود به سالن‌های نمایش است که ورود مدعوین، میهمانان و اصحاب رسانه در کنار تئا‌تر ندیده‌ها اتفاق می‌افتد تا کسانی که جایگاه تماشاگر تئا‌تر را با جایگاه تماشاگران فوتبال در استادیوم آزادی اشتباه گرفته‌اند.

یک داستان خیالی در جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر را مرور می‌کنیم؛

فکر کنید که بازیگران پیشکسوت تئا‌تر را می‌بینید در حالی که پشت درهای بسته سالن‌ها ایستاده‌اند و نه کارت میهمان بلکه بلیط هم ندارند تا وارد سالن نمایش شوند و سعی دارند تا عوامل مجموعه و دوستان حراست آن‌ها را ببینند تا با دادن یک آشنایی حداقل بیست ساله و شاید هم بیشتر مجوز ورود به سالن را بگیرند خدارا شکر که دوستان برگزار کننده جشنواره تئا‌تر فجر این گونه نیستند واقعاً خدا را شکر!

حالا فکر کنید که هنرمندان وارد سالن شده‌اند آن هم با آشنا بازی و به قیمت زیر پا گذاشتن سابقه هنریشان اما در سالن روی زمین چهار زانو نشسته‌اند و افرادی که حتی تئا‌تر را نمی توانند هجی کنند روی صندلی‌های VIP و جایگاه ویژه نشسته‌اند و نمی‌دانند که چه می‌خواهند ببینند و فلان بازیگر را که روی زمین نشسته با تعجب به هم نشان می دهند واقعاً خدارا شکر که مسئولین برگزار کننده این دوره از سی و دومین جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر این شرایط را کنترل کرده‌اند و این حرف‌ها واقعیت ندارد. خدا را شکر!

حالا چشم‌هایتان را ببندید و فکر کنید که همه تماشاگران راضی و خشنود از داخل سالن‌ها خارج می‌شوند و دائماً از نمایش‌ها تعریف می‌کنند شما هم با پارتی بازی که امکان ندارد بلکه با استفاده از راه‌های مجاز فراوانی که وجود دارد وارد سالن می‌شوید و به دیدن نمایش‌ها می‌روید.

بعد از دیدن نمایش

حالتان خوب است و با خود می گویید: به به چه نمایشی واقعاً زیبا است، به به چه خللاقیت‌هایی واقعاً کم نظیر است، وای خدای من چه رقابت نفس گیری انتخاب بسیار سخت است، داوران همه مبهوت نمایش‌ها و قدرت اجرایی گروه‌های شرکت کننده هستند و در اینجا شما می‌فهمید که واقعاً با یک جشنواره بین المللی روبرو هستید که حرف برای گفتن دارد و همه با خود می گویند خدارا شکر که این همه تئا‌تر خوب در این جشنواره داریم خدارا شکر آفرین بر برگزار کننده گان جشنواره تئا‌تر فجر!

حالا می‌رویم سراغ خبرنگاران که از بس مورد احترام قرار گرفته‌اند عده زیادیشان غش کردند، برای عیادت آن‌ها می‌توانید آدرس مربوطه را از مسئولین برگزار کننده جشنواره جویا شوید. خدارو شکر که این همه در این دوره به اصحاب رسانه توجه ویژه شده است واقعاً خدارا شکر آفرین بر دبیر جشنواره!

امکان ندارد که شما با داشتن کارت خبرنگاری پشت در‌های بسته بمانید خدارو شکر که خبرنگار هستیم! اگر کمی دیر‌تر به سالن وارد شوید جایگاه مخصوص شما خالی است و به راحتی در سر جایگاهتان می‌نشینید چون دوستان به خوبی نظارت دارند تا هر کس سر جایش بنشیند پس خدارا شکر آفرین بر روابط عمومی جشنواره!

بخش بین الملل

در اینجا بازار داغ داغ است همه کشور‌ها که شرکت کرده‌اند، هیچ، تازه دبیر جشنواره به تعداد زیادی از گروه‌های معتبر که در خواست‌های زیادی برای حضور در این جشنواره داشته‌اند به آنها به اجبار جواب منفی داده است خدارا شکر که چنین جشنواره‌ای داریم که همه برایش سر و دست می‌شکنند واقعاً خدارا شکر!

همه کشورها در بخش بین الملل یک نماینده در جشنواره تئاتر فجر دارند وعجیب است که ایرانی‌های عزیز در اکثریت این نمایش‌ها حضور دارند ابتدا فکر کردم که می‌خواهند با این کار‌ها بخش بین الملل را پر رنگ‌تر کنند که متوجه شدم اشتباه می‌کردم بلکه نمایش‌ها در بخش بین الملل صد در صد خارجی هستن و مستقل از ایرانی‌ها پس همه با هم می‌گوییم خدارا شکر که ما اشتباه می‌کنیم واقعاً خدارا شکر!

خلاصه جانم برایتان بگوید که:

از تمام کسانی که رایزنی انجام داده‌اند تا جشنواره با شکوهی داشته باشیم ممنونیم. ما مسئولین و برگزار کنندگان با برنامه ایداریم در این دوره از جشنواره تئاتر فجر که نگو نپرس! خداراشکر

پدیده‌هایی را کشف کردیم در این دوره که نگو و نپرس! خدار اشکر

ارتباط صمیمی بین اهالی رسانه و برگزار کننده گان جشنواره برقرار است به گونه ای که نگونپرس! خدارا شکر

همه چیز آرام است و چقدر تئاتری ها خوشبختند جوری که نگونپرس! خدارا شکر

خدارو شکر که ما این همه خدمتگزار داریم که برای تئا‌تر و هنرمندان تئا‌تر ارزش قائل هستند طوری که نگو نپرس!

واقعاً خداراشکرا جدی می‌گم!

حالا شما بگویید که این داستان واقعی بود یا خیالی

واقعی□                                                     خیالی□
کد خبر: 68608
Share/Save/Bookmark