برگزيدگان نخستين «جایزه جهانی عكس اربعین» معرفي شدند
برگزيدگان نخستين «جایزه جهانی عكس اربعین» معرفي شدند
آيين اختتاميه نخستين «جايزه جهاني عكس اربعين» صبح امروز با معرفي صاحبان آثار برگزيده برگزار و از ۶ اثر برتر داخلي و خارجي با اهداي تنديس، لوح تقدير و جايزه ويژه، تجليل شد.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۱
آيين اختتاميه نخستين «جايزه جهاني عكس اربعين» صبح امروز با معرفي صاحبان آثار برگزيده برگزار و از ۶ اثر برتر داخلي و خارجي با اهداي تنديس، لوح تقدير و جايزه ويژه، تجليل شد.
به گزارش اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، آيين اختتاميه نخستين «جايزه جهاني عكس اربعين» با معرفي صاحبان آثار برتر، پيش از ظهر امروز، دوشنبه، ۱۴ ارديبهشت‌ماه با حضور ابوذر ابراهيمي‌تركمان، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و محمدحسين هاشمي، معاون فرهنگي اين سازمان، صاحبان آثار برگزيده از داخل و خارج از كشور و جمعي از هنرمندان و عكاسان در محل موزه امام علي (ع) برگزار شد.
راهپيمايي ميليون‌ها زائر حسيني؛ عُمق معرفت امت اسلام
در ابتداي اين مراسم كه در سالروز وفات حضرت زينب كبري (س) برگزار شد، ابوذر ابراهيمي‌تركمان، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با اشاره به اهميت و تأثيرگذاري احیاگری و سازندگی واقعه عاشورا، گفت: اجتماع ميليوني زائران اربعين حسيني نشانگر اقتدار جهان اسلام است. در راهپيمايي ميليون‌ها زائر حسيني، مي‌توان عشق مردم به اباعبدالله ‌الحسين (ع) و اهل بيت (ع) را مشاهده كرد و بدون شك اين اجتماع به نوعي عُمق معرفتي امت اسلام محسوب مي‌شود.
ابراهيمي‌تركمان در رابطه با اهداف برگزاري نخستين دوره «جایزه جهانی عكس اربعین» و همگام شدن آن با اجتماع ميليوني زائران اربعين حسيني، گفت: نخستين دوره اين جايزه، آذرماه سال گذشته به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در آستانه اربعين حسيني و همزمان با راهپيمايي عظيم دلدادگان آستان حضرتش از سراسر جهان به سوي كربلاي معلي در رشته عكس در ايران و ديگر كشورها برگزار شد.
ابراهيمي‌تركمان، افزود: پس از انتشار فراخوان در سطح بين‌المللي، عکس‌های ارسالي به دبيرخانه، توسط هيأتي متشكل از آقايان مجتبی آقایی، رسول اولیازاده و امیرعلی جوادیان، از اساتيد و كارشناسان مطرح رشته عكاسي كشورمان داوري شد و تعداد ۵۰ عكس برگزيده به بخش نمايشگاه راه يافت.
وي افزود: در نهايت، ۴ هنرمند ايراني و ۲ هنرمند از كشورهاي عراق و پاكستان به عنوان خالقان آثار برتر انتخاب شدند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: درصدد هستيم تا اين جايزه را در سال‌هاي آينده در قالب رشته‌هاي ديگري همچون قصه‌نويسي، شعر، خاطره و ... برگزار كنيم.
بنا بر اعلام اين گزارش، آيين اختتاميه نخستين جايزه جهاني اربعين با پخش نماهنگي از بيانات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) درباره حماسه حسيني و اجتماع ميليوني زائران اربعين حسيني ادامه يافت و پس از آن متن بيانيه هيأت داروان با معرفي نفرات برگزيده و برتر اين جايزه، قرائت شد.
نوید حسین از كشور پاكستان، سید ابراهیم الموسوی از كشور عراق، رنجبر زیدانلو از قوچان، امیر عنایتی از تربت حیدریه، عبدالرحمن مجرد از اردبیل و مهدی هادی‌پور از قوچان، به عنوان نفرات برتر نخستین جایزه جهانی عكس اربعین معرفي و با اهداي تنديس، لوح تقدير و جايزه ويژه، تجليل شدند.
اين مراسم با افتتاح نمايشگاه ۵۰ اثر برگزيده از هنرمندان و عكاسان شركت‌كننده در «جايزه جهاني عكس اربعين» در محل موزه امام علي (ع) پايان يافت.
اين نمايشگاه به مدت يك هفته از ساعت ۹ تا ۱۷ هر روز در محل موزه امام علي (ع) به نشاني تهران، خيابان وليعصر (عج)، روبروي بزرگراه نيايش، بلوار اسفنديار، آماده بازديد عموم است.
انتهاي پيام/
کد خبر: 80578
Share/Save/Bookmark