کارگردانی سینما نیاز به توان و دانش بالا دارد
حسام محمودی در گفتگو با هنرنیوز؛
کارگردانی سینما نیاز به توان و دانش بالا دارد
حسام محمودی بازیگر سینما گفت: بازیگری در سینما، تئا‌تر و تلویزیون سختی‌ها خاص خود را دارد و در صورت دریافت فیلمنامه خوب دوست دارم در این سه حوزه به بازیگری ادامه دهم به هیچ عنوان هم به کارگردانی در سینما فکر نمی‌کنم.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۴

حسام محمودی بازیگر سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در خصوص بازی در فیلم سینمایی «خسته نباشید» اظهارداشت: من برای بازی درمجموعه‌ای تلویزیونی به کارگردانی «افشین هاشمی» تست داده بودم که آن سریال بنابه دلایلی ساخته نشد و بعد از مدتی «افشین هاشمی» برای بازی در نقش «مرتضی» در این فیلم از من دعوت به کار کرد.
وی افزود: بازیگری در سینماکار سختی است. به خصوص زمانی که قرار است بازیگر لهجه‌ای را نیز داشته باشد. من برای بازی در فیلم سینمایی «خسته نباشید» باید توانایی صحبت کردن با لهجه کرمانی را داشتم که خوبختانه با کمک «فرزاد باقری» دیگر بازیگر کرمانی فیلم توانستم با زبان و لهجه کرمای آشنا شوم.
محمودی ادامه داد: ما یک دوره طولانی تمرین برای این فیلم داشتیم و دورخوانی هم بود و دراین مدت همه ما بازیگران فیلم تلاش می‌کردیم که در فیلمنامه یک سری مسائل مهم را کشف و ایده‌های مان را مطرح کنیم و بتوانیم با لهجه کرمانی هم آشنا شویم. آقای باقری در اجرای لهجه کرمانی بسیار به من کمک کرد به طوری که دیالوگ‌های مرتضی را با لهجه اجرا می‌کرد و من آنه را ضبط کرده و بار‌ها گوش می‌دادم تا بتوانم به درستی آن‌ها را در سکانس‌های مختلف فیلم اجرا کنم واز این بابت از او تشکر می‌کنم.
وی در خصوص کارکردن با دوکارگردان درفیلم سینمایی «خسته نباشید» هم عنوان داشت: کارگردانی «محسن قرایی» و «افشین هاشمی» در این فیلم به خوبی انجام شد واین دو به شدت در کنار همدیگر برای هر چه بهتر شدن کیفیت فیلم تلاش می‌کردند. به نحوی که رابطه دوستانه‌ای در کار حاکم بود که اصلا ما احساس نمی‌کردیم که با دو کارگردان کار می‌کنیم و این حاصل سال‌ها همکاری این دو در کنار یکدیگر در کنار بزرگان سینمای کشورمان است. به هرحال یقین دارم که فیلم سینمایی «خسته نباشید» می‌تواند در اکران عمومی مورد توجه مخاطبان سینما قرار گیرد.
محمودی در خصوص هم بازی شدن با جلال فاطمی و غوغا بیات هم در این فیلم اضافه کرد: این دو بزرگوار تا کنون در پشت صحنه سینما بیشتر مشغول به فعالیت هستند و کار با این دو برای من از افتخارات فیلم است. آقای فاطمی همچنان که کارگردان سینما است، انسان راحت و بزرگواری هستند و دوستی خوبی بین ما شکل گرفت. خانم بیات هم در سینما یک عکاس حرفه‌ای هستند و بار‌ها در این فیلم به من کمک کردند تا نقش خودم را به درستی ایفاکنم.
وی در پایان گفت: بازیگری در سینما، تئا‌تر و تلویزیون سختی‌ها خاص خود را دارد و من هم دوست دارم در صورت دریافت فیلمنامه خوب و در این سه حوزه به بازیگری ادامه دهم و به هیچ عنوان هم به کارگردانی در سینما فکر نمی‌کنم چون کار من نیست و نیاز به توان، دانش بالا، صبر و شکیبایی دارد. اما به هرحال دوست دارم کار در سینما را به عنوان بازیگر ادامه دهم.

کد خبر: 56214
Share/Save/Bookmark