بهره گیری از هنرمندان صاحب نام / رعایت سلیقه آحاد جامعه و جنبه های تخصصی آهنگسازی
در نشست خبری «مجموعه موسیقایی گپ» اعلام شد:
بهره گیری از هنرمندان صاحب نام / رعایت سلیقه آحاد جامعه و جنبه های تخصصی آهنگسازی
مجموعه موسیقایی گپ ، مستندی یک روزه از زندگی فعالان حوزه ی موسیقی است و نشست خبری آن در حالی برگزار شد که پنج قسمت اول فصل یک این برنامه پخش شده است.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۲
به گزارش خبرنگار هنرنیوز، صبح امروز نشست خبری مجموعه موسیقایی گپ با حضور یاسر فقیهی کارگردان و تهیه کننده این مجموعه ، محمد کلهر مشاور موسیقی مجموعه گپ و منوچهر اکبرلو کارشناس - مجری مجموعه و سعید بکایی مجری در دانشکده خبر تهران برگزار گردید. 
 
یاسر فقیهی، کارگردان و تهیه کننده ی مجموعه موسیقایی "گپ" با اشاره به تصمیم ابتدایی گروه تولید برای پخش برنامه در شبکه نمایش خانگی افزود: به دلیل مشکلات توزیع که باعث می شود مخاطب به راحتی محصولات برتر را نبیند راهی را انتخاب کردیم تا در دسترس بودن برنامه برای تمام اقشار جامعه مقدور باشد، از این رو با همکاری با آپارات روی آوردیم و با اینکه این روش پخش شانس خبرساز شدن برنامه را پایین می آورد اما این برنامه تاکنون حدود یک میلیون بازدید داشته است.
 
وی درباره ی انتخاب نام "گپ" با توجه به فرهنگی بودن این مجموعه گفت: مخاطب این برنامه عموم مردم هستند و با اینکه سلیقه ی آحاد جامعه را رعایت کرده ایم تا برنامه جذابیت خود را حفظ کند به جنبه های تخصصی آهنگسازی نیز پرداخته ایم.
 
فقیهی تصریح کرد تفاوت این برنامه با برنامه های مشابه این است که صرفا شامل مصاحبه نمی شد و بخشی از واقعیت های زندگی هنرمندان را به نمایش می گذارد. با این حال این برنامه نیازمند حمایت مالی است تا این بخش از برنامه های هنری جان تازه ای بگیرد.
 
در ادامه منوچهر اکبرلو کارشناس – مجری مجموعه موسیقایی گپ با اشاره به اوج و فرود های موسیقی از عصر قاجار تا امروز جای خالی برنامه سازی در حوزه ی موسیقی را یادآور شد.
 
وی افزود: تاکید برنامه هایی که در حوزه ی موسیقی فعالیت دارند عموما بر حواشی بوده و متاسفانه در حوزه ی تخصصی آن وارد نمی شوند و کاستی این بخش بسیار حس می شود. 
 
سعید بکایی مجری برنامه نیز یادآور شد : موسیقی پاپ پس از پدیده آمدن موسیقی زیرزمینی در ایران و در دسترس قرار گرفتن ابزار ضبط برای اقشار مختلف باعث ایجاد آشفتگی در موسیقی پاپ شده است که لزوم بررسی تخصصی موسیقی را بیشتر می کند.علاوه بر این عدم حمایت و بعضا مشکلات توزیع آلبوم های موسیقی این حوزه را آسیب پذیرتر می کند.
 
وی اظهار کرد : در مجموعه گپ تلاش بر آن است که با وجود تمامی موانع و مشکلات به یک تولید والای فرهنگی، فارغ از حواشی و جنبه های زرد زندگی هنرمندان و فعالان موسیقی دست یابیم.
 
اکبرلو نیز در رابطه با تاثیر حامی مالی در روند برنامه گفت: اگر برنامه ای در بستر تلویزیون تولید شود متاسفانه از جنبه ی رقابتی آن کاسته می شود اما در بخش خصوصی، برنامه شانس و انگیزه ی رقابت را پیدا می کند و این دلیل اصلی پیشرفت آن خواهد بود.
 
محمد کلهر که در مقام کارشناس این برنامه ی هنری فعالیت دارد گفت: اولویت من از ابتدای پیش تولید کار، فاصله گرفتن از استفاده ی ابزاری از موسیقی بود.
 
وی درباره انتخاب هنرمندان افزود: در بخش اول  هنرمندان صاحب نامی را انتخاب کردیم که مردم با آنان خاطره داشته باشند و در کنار این بخش هنرمندان تازه نام تر را قرار دادیم.
 
کلهر تاکید کرد خط قرمز ما پرداختن به حواشی بی اهمیت بود که تلاش کردیم در مصاحبه ها آن را رعایت کنیم و این نقطه ی مثبت برنامه ی ما بود.
 
وی درباره مهمانان آینده ی برنامه گفت:  آقایان تاج، معتمدی و فتحعلیان مهمانان قسمت های آتی خواهند بود. 
 
این برنامه با حمایت بخش خصوصی و مرکز مشاوره پوست ، مو و تناسب اندام دان هور تولید می شود و به گفته ی کارگردان برنامه فعلا شامل سه فصل 10 قسمتی می باشد.









کد خبر: 95004
Share/Save/Bookmark