کیانی با«همسایه آقا» به ایرانشهر می‌رود
آذرماه سال جاری
کیانی با«همسایه آقا» به ایرانشهر می‌رود
 
تاريخ : دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۲
حسین کیانی از احتمال اجرای نمایش "همسایه آقا" آذرماه سال جاری در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر خبر داد.

به گزارش هنرنیوز،کیانی درباره اجرای مجدد نمایش "همسایه آقا" که پیش از این آن را در سال 85 در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به صحنه برده بود به خبرنگار مهر گفت: نمایشنامه "همسایه آقا" را برای اجرای مجدد در تماشاخانه ایرانشهر به شورای نظارت و ارزشیابی اداره‌کل هنرهای نمایشی ارائه داده‌ام. قرار است در صورت تأیید شورای نظارت این نمایش را آذرماه امسال همزمان با اثری از محمد یعقوبی در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببریم.



وی با اشاره به اجرای نمایش "همسایه آقا" با حضور بازیگرانی که در اجرای قبلی اثر حضور داشتند درباره دلایل اجرای مجدد این نمایش افزود: در سال 85 نمایش "همسایه آقا" با 17 اجرا به کار خود پایان داد و من هنوز دوست دارم که این اثر را اجرا کنم. به همین خاطر تصمیم گرفتم این اثر را مجددا به صحنه ببرم.



این کارگردان و نمایشنامه نویس با سابقه تئاتر یادآور شد: گروه نمایش "همسایه آقا" به این اثر علاقه زیادی دارد و همین علاقه باعث شد تا ترجیح دهیم که این نمایش را برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر پیشنهاد دهیم.



"همسایه آقا" داستان زندگی خانواده‌ای را روایت می‌کند که در کنار یک امامزاده زندگی می‌کند و مسائل و مشکلات آنان مورد بررسی قرار می‌گیرد. این نمایش برخلاف کارهای گذشته کیانی مضمون کمدی ندارد، اما در راستای شیوه اجرایی نمایش‌های این گروه قرار دارد و شیوه‌های اجرایی نمایش‌های ایرانی در آن کاملا مشهود است.



فریده سپاه منصور، سیامک صفری، شهرام حقیقت دوست، مهدی پاکدل، امیررضا دلاوری، هومن سیدی و رویا میرعلمی در اجرای این نمایش در سال 85 به ایفای نقش پرداختند. همچنین نرمین نظمی طراحی صحنه و لباس و حیدر ساجدی آهنگسازی نمایش را انجام دادند.



کد خبر: 26415
Share/Save/Bookmark