متخصصان میراث فرهنگی برای تدوین برنامه ششم توسعه نظراتشان را ارائه دهند
معاون میراث فرهنگی کل کشور در گفت و گو با هنرنیوز:
متخصصان میراث فرهنگی برای تدوین برنامه ششم توسعه نظراتشان را ارائه دهند
معاون میراث فرهنگی از متخصصان این حوزه خواست تا نظرات کارشناسی خود را برای برنامه ششم توسعه درحوزه میراث فرهنگی ارائه کنند.
 
تاريخ : شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۷
 محمد حسن طالبیان در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه ارائه شده از سوی رییس سازمان به دولت برای برنامه ششم توسعه شامل حوزه میراث فرهنگی هم می‌شود، به خبرنگار هنرنیوز گفت: آنچه ارائه شده حاصل نشست‌هایی با پژوهشگاه و مدیران ارشد حوزه میراث فرهنگی است و ضمن بحث در مورد کلیات برنامه و چشم انداز در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان، به عنوان سند پشتیبان برای تهیه نهایی برنامه ششم  توسعه مورد استفاده قرار می گیرد.

او توضیح داد: برای ارائه نهایی برنامه ششم توسعه تا سال آینده فرصت هست. از این رو تدوین احکام در کمیته‌های تخصصی در حال پیگیری است . ابتدا باید این احکام تدوین و سپس به شور گذاشته شود.

وی با اعلام این که معاونت میراث فرهنگی از نظرات کارشناسان، متخصصان و صاحبنظران برای تدوین نهایی برنامه ششم توسعه استقبال می‌کند، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند نظرات خود را به معاونت برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی ارسال کنند تا به کمیته‌های تخصصی ارسال شود. چرا که کمیته‌ها برای تدوین احکام مشغول به کار شدند و صد البته که پس از پایان کار قطعاً باز هم با خبرگان هر حوزه مشورت خواهند کرد.

طالبیان در پاسخ به این پرسش که چرا رییس سازمان میراث فرهنگی از ارسال برنامه ششم توسعه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دولت خبر داده است، گفت: کار ریاست سازمان بسیار هوشمندانه است برای اخذ حمایت بیشتر دولت. قبل از اعلام مراجع ذیربط ؛ با آسیب شناسی وضع موجود کار گروه تدوین اسناد پشتیبان برنامه ششم در سازمان آغاز شد و نتیجه این کارگروه در قالب برنامه ۵+۱ یعنی یکسال مانده به برنامه پنجم و پیشنهاد مقدماتی برنامه ششم تقدیم شده است و قطعا بعد از اعلام سیاست‌های کلان برنامه ششم متعاقبا نظرات دوستداران میراث فرهنگی و کارشناسان خارج از سازمان و خبرگان به روش‌های مناسب اخذ خواهد شد. این کلیات در توجه دولت به میراث فرهنگی برای سال ۱۳۹۴ نیز بسیار موثر خواهد بود.

او  با تأکید بر این که دستگاه‌های مختلف دولت همچنان تا تدوین این برنامه فرصت دارند، این اقدام سازمان میراث فرهنگی را شایسته دانست و تصریح کرد: هدف از این کارمشخص کردن وضعیت میراث فرهنگی بود تا به دولت هم وضعیت و شرایط را اعلام کند و هم توجه همه جانبه دولت را برای شش سال آینده خواستار شود.
کد خبر: 75565
Share/Save/Bookmark