تاکید رئیس سازمان میراث فرهنگی بر ایمن سازی بناهای تاریخی
تاکید رئیس سازمان میراث فرهنگی بر ایمن سازی بناهای تاریخی
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خواستار مقاوم‌سازی بناهای تاریخی تهران و جلوگیری از تکرارحوادث قبلی شد و تاکید کرد: بناهای تاریخی و مجاور آن‌ها نباید انبار کالا باشند.
 
تاريخ : دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۱۸
به گزارش هنرنیوز ، روز گذشته علی‌اصغر مونسان به‌طور سرزده در میدان حسن آباد تهران حضور یافت و در جریان آخرین وضعیت بخش‌های آسیب‌دیده این میدان تاریخی قرار گرفت بر تسریع مرمت ساختمان تاریخی میدان حسن‌آباد تأکید کرد و خواستار مقاوم‌سازی بناهای تاریخی تهران و جلوگیری از تکرار این حوادث شد.

وی در این بازدید با اشاره به تأکید رئیس‌جمهوری در خصوص مرمت میدان حسن‌آباد تهران، اظهارداشت: خوشبختانه در این خصوص کارگروهی نیز تشکیل شده و امیدواریم کارها هرچه سریع‌تر انجام شود.

ایمن سازی بناهای تاریخی در دستور کار جدی

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همچنین از کاربری نامناسب برخی از بناهای تاریخی و بناهای مجاور آن‌ها گلایه کرد و خواستار ایمن‌سازی این بناها و استفاده نشدن از آن‌ها به‌عنوان انبار کالا شد، گفت: باید ایمن سازی بناهای تاریخی همواره مدنظر بوده و در دستور کارباشد

تا هیچگاه شاهد آسیب رسانی به این بناها نباشیم.

مونسان از بناهای تاریخی تهران به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمندی یاد کرد که می‌توان از آن‌ها در رونق گردشگری تهران و جذب توریست استفاده کرد.

مرمت میدان حسن آباد تا ۶ ماه دیگر

نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ تهران نیز که در این بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی را همراهی می کرد هم با اشاره به این‌که شهرداری تمام تلاش خود را برای مرمت این بنا و همکاری با میراث‌فرهنگی به‌کار خواهد بست افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، شش ماه دیگر وضعیت این میدان به حالت قبلی بازخواهد گشت و شش ماه بعد که از اینجا بازدید کنید، شاهد وضعیت بسیار مطلوب این میدان و این بنای تاریخی خواهید بود.

پرهام جانفشان مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران نیز با ارائه گزارشی در خصوص روند مرمت میدان حسن‌آباد از تشکیل کارگروه ویژه با همکاری میراث‌فرهنگی و شهرداری برای مرمت میدان حسن‌آباد و بنای تاریخی آن یاد کرد و گفت: با تشکیل این کارگروه به‌طور حتم کار مرمت میدان تاریخی حسن‌آباد به‌سرعت انجام خواهد شد.

در این بازدید که محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور، پرهام جانفشان مدیرکل میراث‌فرهنگی استان تهران، شهردار منطقه ۱۱ و تعدادی از مسئولان شهری و آتش‌نشانی حضور داشتند، معاون رئیس‌جمهوری خواستار تهیه گزارش کامل از علت سانحه و تسریع در بازسازی و مرمت این میدان تاریخی در قلب تهران شد.

چهارشنبه هفته گذشته ۲۶ تیرماه ۹۸، بر اثر آتش‌سوزی که در انبار محل نگهداری کالا در میدان حسن‌آباد روی داد، بخش‌هایی از بنای تاریخی میدان حسن‌آباد آسیب دید.

ایرنا
کد خبر: 97507
Share/Save/Bookmark