حافظ ناظری مدارکش را رو کرد/  آلبوم  «ناگفته» تقلیدی نیست
گزارش هنرنیوز از رونمایی «آلبوم ناگفته» حافظ ناظری در برج میلاد؛
حافظ ناظری مدارکش را رو کرد/ آلبوم «ناگفته» تقلیدی نیست
حافظ ناظری گفت: چقدر باید عرصه را برای هنرمندتان تنگ کنید که در روز رو نمایی از آلبومش مجبور شود این چنین از خود دفاع کند و مدارکی رابرای اثبات حرف هایش ارائه دهد.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۰
به گزارش هنرنیوز؛ حافظ ناظری درحالی قرار بود در سالن سعدی برج میلاد از آلبومش رونمایی کند که می خواست در همین حین مدارکی را برای اثبات حرف هایش و همچنین پاسخ دادن به برخی از انتقاد هایی که به وی و آلبومش وجود داشت ارائه دهد.

 وی در همین راستا گفت: اصلاً درست نیست هنرمندان این سرزمین برای اثبات حرف هایشان  مدارکی را ارائه کنند. یکی از فرهنگ های غلط ما این است که اصلاً به موفقیت های یکدیگر اهمیت نمی دهیم و شاید تنها مردمی هستیم که در زمان موفقیت دیگری احساس می کنیم که جای ما گرفته شده است. در صورتی که باید این گونه فکر کرد که هر کس جایگاه خود را خواهد داشت و برای همه در دنیای هنر جایی وجود دارد.

فرزند شهرام ناظری که پس از مدت‌ها، آلبوم «ناگفته» را به‌شکل کامل در ایران منتشر کرده است، اظهار کرد: بیش از بیست دقیقه از این آلبوم در ایران منتشر شده بود و به دلیل این که کمپانی سونی مسئولیت پخش آن را بر عهده دارد باید با اجازه آن ها انتشار کامل صورت می گرفت.

در ادامه حافظ ناظری فرزند شهرام ناظری در پیش چشم رسانه ها شروع به ابهام زدایی کرده و مدارکی را منتشر  و اظهار کرد: دوستانی که ادعا کرده اند نوازندگان این آلبوم در «گرمی» جایزه ای دریافت نکرده اند با دقت بیشتری نگاه کنند و در فضای مجازی به راحتی می توان اطلاعات لازم را کسب کرد. از طرفی برخی که گفته اند چرا در تبلیغات از رزومه این نوازندگان و آهنگسازان صحبت شده است. باید بگویم در همه جای دنیا هر اثر هنری برای معرفی خودش لازم است بیوگرافی کاملی از اعضای خود که درساخت دخالت داشته اند را ارائه دهد. چرا برخی خواهان این بوده اند که من را دروغگو جلوه دهند؟! زمانی که مشاهده می کنیم فردی از میان ما در مسیری حرکت می کند که برای همه مان یک حرکت ملی محسوب می شود باید از وی حمایت کرد نه این که در مسیر او سنگ اندازی کنیم.

او تأکید کرد:چقدر باید عرصه را برای هنرمندتان تنگ کنید که در روز رو نمایی از آلبومش مجبور شود این چنین از خود دفاع کند و مدارکی را برای اثبات حرف هایش ارائه دهد. در این مدت حرفهای عجیب و غریبی به من نسبت دادند. اگر جوانی به جای من این جا بود که از هیچ حمایتی برخوردار نبود شاید سازش را کنار می گذاشت و دیگر در این حرفه حداقل در ایران فعالیت نمی کرد اما بار ها شاهد بودیم که این اتفاق برای خیلی ها افتاده است بدون این که کمی توجه داشته باشیم شاید همان جوان می توانست اتفاق خوبی را در موسیقی ما رقم بزند. چرا باید پیشکسوت هایی داشته باشیم که فکر کنند هرچه دلشان می خواهد می توانند بگویند و به دیگران نسبت دهند؟!

در ادامه‌ی این نشست، نادر مشایخی نیز اظهار کرد: ما دو نوع گوش کردن داریم؛ یکی صدای اخباری است که ما را از صدا خبر می‌دهد و دوم، کشف جنبه‌ی عاطفی صدا است. ما توانایی داریم جنبه‌ی عاطفی صدا را در خودمان کشف کنیم. موسیقی جنبه‌ی عاطفی صدا است و من در این زمینه به حافظ ناظری تبریک می‌گویم چون کارش خیلی عالی است.

این رهبر ارکستر اظهار کرد: موسیقی فقط وقتی به موسیقی تبدیل می‌شود، که آدم آن را بشنود .جنبه مهم این آلبوم، این است که از موسیقی اصیل ایرانی در آن بهره گرفته شده است. تعداد سازهای به کار رفته در آلبوم حافظ ناظری زیاد نیست، اما همین سازهای محدود، ایجاد صمیمیت می‌کند. در این کار به صدا، جنبه‌ی فیزیکی داده شده است و ما موسیقی را می‌بینیم.

به گزارش هنرنیوز، در ادامه این نشست که امروز (۱۶ اسفندماه) در برج میلاد تهران برگزار شد، شهرام ناظری نیز در سخنانی گفت: این آلبوم را از چند بخش باید مورد ارزیابی قرار داد اما بخش های مثبتی که دارد و باید به آن توجه کرد. این است که کمپانی سونی با هیچ کس تعارف ندارد و در چنین شرایطی پذیرفته تا پخش جهانی این آلبوم را بر عهده بگیرد. برای این که این اتفاق بیافتد آن ها حتماً باید ویژگی هایی را در اثر ببینند، در غیر این صورت با پارتی و پول وارد چنین کاری نخواهند شد.

این خواننده‌ی پیشکسوت موسیقی اظهار کرد: من نمی توانم واقعاً قضاوتی داشته باشم که این اثر ماندگارخواهد بود یا نه. این مسئله ای است که مردم جامعه و تاریخ آن را مشخص خواهند کرد. واقعاً چیزی قابل پیش بینی نیست. در برخی مواقع شاهد هستیم که اثری به یک باره در زمان انتشارش مورد توجه قرار می گیرد اما بعد از مدتی فراموش می شود اما آثاری هم هستند که با روند آرامی که پیش می گیرند ماندگار می شوند.

او افزود: با جرأت می توانم بگویم آلبومی که حافظ آن را انتشار داده است کار تقلیدی نیست و به سراغ فکر دیگر هنرمندان نرفته و تلاش داشته از آنچه که خود دارد، استفاده کند. متاسفانه در سال های اخیر خیلی به این موارد توجه نمی شود به همین دلیل است که شاهد صداهایی شبیه به هم هستیم. هر هنرمند باید جهان درون خودش را کشف کند. 

در پایان این مراسم از آلبوم موسیقی «ناگفته» اثر حافظ ناظری رونمایی شد. این اثر توسط انتشارات ایران گام به بازار موسیقی عرضه شده است.
کد خبر: 79787
Share/Save/Bookmark